وزیر دفاع گفت: نیروهای مسلح مقتدرانه علیه هر کسی که خاک جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند اقدام جدی خواهد کرد

همه نیازهای دفاعی اعم از تجهیزات هوایی، دریایی، زمینی و موشکی خود را تولید می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین کنگره طب نظامی آسیا پاسفیک که امروز دوشنبه 23 مهرماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص ابعاد برگزاری چهارمین کنگره طب نظامی گفت: این همایش از این جهت بسیار مهم بود که ابعاد مختلف این موضوع انسان دوستانه مورد بررسی قرار گرفت، به ویژه در درمان جانبازان و مصدومان شیمیایی تجربیات گرانبهایی را در اختیار سایر کشورها قرار دادیم.

حاتمی با بیان اینکه در این کنگره به تجربیات دیگران و آخرین یافته‌های علمی جهانی دسترسی پیدا می‌کنیم، اظهار کرد: دوستان و همکاران ما به خوبی و در خور شأن جمهوری اسلامی ایران این کنگره را برگزار کردند. برای همه شرکت‌کنندگان، این کنگره یک عرصه تلاش واقعی و یک نقطه شروع برای تلاش‌های بیشتر بوده است که بتوانیم جان انسان‌های بیشتری را حفظ کنیم.

وزیر دفاع در تشریح امکانات طب نظامی کشور گفت: ما در زمینه بیمارستان های صحرایی، امکانات درمانی، تجهیزات ارتباطی و لوازم الکترونیکی که یک بخش مهم پشتیبانی از درمان است محصولات خوبی را آماده کردیم که در این نمایشگاه بسیاری از آنها قابل مشاهده است؛ با توجه به تجربیات بسیار گسترده ای که در جنگ تحمیلی داریم و با توجه به بیش از ۱۰۰ هزار جانباز شیمیایی که در جنگ داشتیم به توانمندی های زیادی در طب نظامی رسیده ایم و آمادگی آن را داریم که همه تجربیات خود را منتقل کنیم تا انسان‌های کمتری آسیب ببینند و رنج بکشند.

حاتمی با بیان اینکه انشالله دیگر شاهد سلاح‌های ممنوعه به ویژه سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در جهان نباشیم، اظهار کرد: ما در برگزاری این کنگره همین موضوع را دنبال می‌کنیم؛ جمهوری اسلامی ایران نه تنها به این موضوع پایبند است که به شدت هم کنترل و جلوگیری از سلاح‌های کشتارجمعی را دنبال می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها مانع از توسعه توانمندی‌های نظامی کشور شده، گفت: به طور یقین می گویم که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان در تحریم قرار داشته؛ اما با نگاهی که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح داشته اند، هیچ نگرانی نداریم، زیرا همه نیازهای دفاعی اعم از تجهیزات هوایی، دریایی، زمینی و موشکی خود را تولید می‌کنیم و نیروهای مسلح مقتدرانه علیه هر کسی که خاک جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند اقدام جدی خواهد کرد. در همین زمینه شاهد دو نمونه اخیر علیه تروریست‌های قاتلی بودیم که مردم ما را در کردستان و اهواز شهید کردند و ما از توانمندی های نظامی خود بر علیه آنها استفاده کردیم و این نشان از اراده واقعی ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار