مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی امروز با اعلام نفرات برگزیده به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره قصه گویی که در سالن فرخی واقع در پارک ملت ارومیه برگزار شد، در خصوص اثرات قصه و قصه گویی گفت: قصه گویی به عنوان یک هنر ادبی همواره می‌تواند آثار تربیتی بجا بگذارد چرا که قصه درس زندگی و انتقال دهنده تجارب خوب و مهم زندگی می‌باشد.
 
زاهدی افزود: قصه گویی نشان داد که با رشد تکنولوژی این ارتباط شفاهی هنوز رنگ نباخته است و کسب تجربه از طریق قصه می‌تواند ما را در مسیر تربیت کودکان و نوجوانان قرار دهد و همواره راه آینده بشر باشد؛ چرا که قصه ساختن، قصه گفتن و قصه شنیدن از مهمترین راه‌های کسب تجربه است. همچنین وجود آثار تربیتی، اصول اخلاقی و انسانی در محتوای قصه‌ها موجب شده تا قصه در زندگی انسان مورد توجه باشد.
 
وی در ادامه گفت:مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی که از دیروز در ارومیه آغاز شده بود با در مجموع بیش از ۱۶ ساعت قصه گویی و رقایت ۶۳ نفر در سه بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها، دختر‌ها و پسر‌ها و زنان و مردان امروز با انتخاب ۱۱ نفر برگزیده به کار خود پایان داد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: نفرات برگزیده جشنواره قصه گویی راه می‌یابند که ۱۹ و ۲۰ آبان ماه سالجاری در مرحله منطقه‌ای که در اردبیل برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.
 
گفتنی است: در بخش زنان و مردان افسانه بازیار، سمیرا رحیمی، شیدا نصرتی، علی اکبر پور رسول و توحید اسکندرزاده و در بخش دختر‌ها و پسر‌ها نازنین فرجی، فروزان امینی و فاطمه محمد خانی و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها زهرا عنبری مقدم، صبور شریفی و سلطانعلی دریادل به فرهیخته به مرحله منطقه‌ای جشنواره راه یافتند.
 
همچنین از سمین اخروی، فریده طباطبایی و مظفر خداوندگار در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها، ثریا پسوه‌ای، غزاله آریانا و معصومه قاسمی در بخش دختر‌ها و پسر‌ها، مینا محمدعلی زاده در بخش زنان و مردان تقدیر شد.
 
انتهای پیام/م
 

 مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی برگزار شد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.