کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه مردم برای بارش‌های رگباری آمادگی داشته باشند ،گفت : روز دوشنبه ناپایداری‌ها در سطح استان تشدید و افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ ، پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سیدان کارشناس هواشناسی استان اصفهان  در باره وضعیت آب و هوای استان اصفهان اظهار کرد : نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم ناپایداری‌ها در سطح استان است که تا آخر هفته به صورت متناوب و به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب رخ می‌دهد، شرایط افزایش ابر ، بارش‌های رگباری ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید  و در بعضی مناطق رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه از مردم خواست: آمادگی برای بارش‌های رگباری در روز دوشنبه داشته باشند، زیرا فردا از صبح پوشش ابری بیشتری خواهیم داشت و شرایط ناپایداری به ویژه در ساعات بعدازظهر در استان تشدید می‌شود که در اکثر مناطق استان رگبار و رعد و برق و احتمالاً تگرگ را خواهیم داشت.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارش‌های پراکنده روز گذشته در اکثر مناطق استان ، افزود : برزک با 4 میلی‌متر بیشترین میزان بارش در استان را داشت و پس از آن نطنز 2.4، میمه 2 میلی‌متر و بقیه مناطق از جمله شهر اصفهان بارش کمتر و به صورت پراکنده داشتند.  

وی در ادامه عنوان کرد : در 24 ساعت آینده دمای هوای استان یک الی 3 درجه کاهش می‌یابد و در روزهای آینده نیز این کاهش دما که بیشتر بیشینه دما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ادامه خواهد داشت.

 سیدان با بیان این‌که بیشینه دمای امروز اصفهان 25 درجه سانتیگراد و کمینه دما 11 درجه سانتیگراد است ، مطرح کرد : شهر بادرود نطنز 27 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و بویین و میاندشت با یک درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان است.

غلامرضا خاکیان دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان هم با توجه به احتمال بارندگی و کاهش دما و احتمال خسارت به محصول انگور، از باغداران خواست:  هرچه سریع‌تر عملیات برداشت محصولات خود را انجام دهند ؛  باغداران ، بادام‌های آلوده به زنبور مغزخوار را جمع‌آوری و معدوم کنند.

وی به منظور مبارزه با مینوزهای درختان سیب ، توصیه کرد :  برگ‌های ریخته شده در کف باغ‌ها را جمع‌آوری و معدوم کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در پایان با توجه به کاهش دما و احتمال بارندگی خاطرنشان کرد : باغداران به برداشت میوه‌ای باقیمانده سردرختی اقدام کنند همچنین انارهای آلوده از سطح زمین و روی درختان جمع‌آوری و در عمق 50 سانتی‌متری خاک دفع شود.

انتهای پیام/م

 باغداران اصفهان هرچه سریع‌تر عملیات برداشت محصولات خود را انجام دهند

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.