کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی جدیدی به استان از روز جمعه خبر داد و گفت : به همین دلیل هفته آینده استان اصفهان بارانی و بارش‌ها از مناطق غربی آغاز خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌اله علی‌عسگریان کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اطلاعیه جدید سازمان هواشناسی ، اظهار کرد : از روز شنبه 21 مهر ماه تا اواسط هفته آینده به طور متناوب در برخی ساعات بعدازظهر و شب بارش باران ، رگبار ، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و احتمالاً طوفان محلی برای استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که طی 24 ساعت گذشته بارش‌های سبک و پراکنده را در بویین و میاندشت ، فرودگاه شهید بهشتی و خوانسار داشتیم ، افزود : این ناپایداری‌های ضعیف تا امروز هم به خصوص در نواحی غرب و جنوب استان داریم و در این مناطق احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق وجود دارد.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد : از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی به استان وارد می‌شود ، به همین دلیل هفته آینده، استان اصفهان بارانی و بارش‌ها از مناطق غربی آغاز خواهد شد و در تمام مناطق استان بارش‌های متناوب و پراکنده را خواهیم داشت.  

علی‌عسگریان با بیان این‌که در 24 ساعت آینده دما یک الی 2 درجه افزایش خواهد داشت و کمینه و بیشینه دمای هوای شهر اصفهان 17 و 29 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است ، اعلام کرد : سردترین شهر استان بویین‌ و میاندشت با 4 درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه استان نیز خورو بیابانک با 32 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی در پایان با اشاره به این که هفته آینده دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت ، خاطرنشان کرد : با وجود افزایش یک الی دو درجه‌ای دما در 24 ساعت آینده ، در آغاز هفته دوباره روند کاهشی و افت محسوس دما و به خصوص در روز یکشنبه 3 الی 4 درجه افت دما را خواهیم داشت.

غلامرضا خاکیان دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان نیز در رابطه با اقدامات لازم کشاورزان ، اظهار کرد : کشاورزانی که کلزا کاشته‌اند، از کود سرک در آبیاری مزارع استفاده کنند.

وی در ادامه افزود : گندم‌کاران و جوکاران بستر کشت را آماده کنند و کشت سریع جو به علت مهلت اندک کاشت آن انجام شود.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در پایان متذکر شد : با توجه به شروع  زود هنگام بارش‌های پاییزی در نواحی غربی استان ، سیب‌زمینی‌کاران مقدمات برداشت محصول خود را آغاز کنند و کلزاکاران مناطق غربی و جنوبی استان برای مبارزه با علف‌های هرز کشیده برگ اقدام کنند.

انتهای پیام/م

توصیه‌های کشاورزی با توجه به شروع  زود هنگام بارش‌های پاییزی در استان اصفهان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.