معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح محور های مواصلاتی جنوب آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و بهبود وضعیت محور‌های مواصلاتی شهر‌های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در جنوب آذربایجان غربی تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی درحاشیه بازدید از طرح‌های راهسازی تکاب درجلسه‌ای که باحضورمسئولین استانی و محلی شهرستان تکاب درمحل بومگردی بخش تخت سلیمان برگزارشد گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و بهبود وضعیت محور‌های مواصلاتی شهر‌های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در جنوب آذربایجان غربی تخصیص می‌یابد.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح محور های مواصلاتی جنوب آذربایجان غربی


وی افزود: این میزان اعتبار که برای بهسازی محور میاندوآب - سرچم، اصلاح، تعریض و حذف نقاط حادثه خیز محور مواصلاتی میاندوآب - شاهین دژ و تکاب اختصاص می‌یابد، برای تخصیص به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.


امینی گفت: طرح اصلاح و بهبود محور‌های جنوب آذربایجان غربی علاوه بر حذف نقاط حادثه خیز و خطرناک، تعریض و توسعه ورودی شهر‌های میاندوآب شاهین دژ و تکاب شامل اصلاح ابنیه و تکمیل ۲ دهنه تونل در محور شاهین دژ - تکاب است که برای اجرای آن ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح محور های مواصلاتی جنوب آذربایجان غربی


وی با اشاره به گستردگی محور میاندوآب - شاهین دژ و تکاب ادامه داد: توسعه و آسفالت این محور مواصلاتی در جنوب آذربایجان غربی به طول ۱۴۷ کیلومتر به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در شرایط فعلی، تخصیص و تامین آن با مشکلات فراوانی مواجه است.


معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مجریان طرح باید تلاش کنند تا ۳ ونیم کیلومتر از طرح راه سازی در محور جدید شاهین دژ - تکاب تا ۲ ماه آینده آماده آسفالت شود و عملیات ساخت ۲ دهنه تونل در این محور نیز در اسرع وقت به پایان برسد.


امینی با بیان اینکه پس از زیرسازی و آماده سازی این محور قیر مورد نیاز برای آسفالت جاده تامین خواهد شد، افزود وزارت راه و شهرسازی قیر مورد نیاز برای آسفالت ریزی محور‌های روستایی و جاده‌های گردشگری تکاب را به صورت ویژه تامین می‌کند.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح محور های مواصلاتی جنوب آذربایجان غربی
وی همچنین از آغاز عملیات ساخت و توسعه محور تکاب - دندی تا ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: با توسعه جاده در این محور، مسیر تکاب - دندی از راه فرعی به راه اصلی ارتقا پیدا می‌کند.


فرماندار تکاب نیز در این بازدید با اشاره وجود ۳۸۰ کیلومتر راه دسترسی در این شهرستان گفت: ۸۵ کیلومتر از جاده‌های اصلی و ۸۵ کیلومتر از محور‌های روستایی تکاب به آسفالت ریزی نیاز دارد.


علی مکرمی افزود از ۹۰ کیلومتر جاده در محور شاهین دژ - تکاب، ۳۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار گرفته که ۲۳ کیلومتر آن نیازمند اصلاح و بهسازی است.


وی اظهارکرد: همچنین در ۱۳ کیلومتر از محور تکاب - دندی در محدوده تکاب و ۱۹ کیلومتر در محور تکاب - زنجان از مسیر جاده یاسوکند بیجار و ۳۰ کیلومتر از جاده گردشگری تکاب - کرفتو باید طرح روکش آسفالت و آسفالت ریزی اجرا شود.
انتهای پیام/ح


اختصاص اعتبار برای محور میاندوآب-تکاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.