مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از وصول ۱۱۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان مطالبات بانک‌ها ۶ ماه نخست امسال در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدحسن بهادرمدیر کل ثبت اسناد واملاک مازندران گفت: ۱۱۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان از مطالبات بانک‌های استان در ۶ ماه نخست امسال وصول شده است که سهم معوقات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی از این مبلغ بیش از ۶۸ میلیارد تومان که بیشتر از وصول معوقات بانک‌های دولتی بوده است.

وی افزود : وصول معوقات بانکی  استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ /۴۹ درصدی کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک مازندران گفت : ساری، تنکابن، آمل و عباس آباد و نوشهر بیشترین وصولی برای مطالبات بانک‌ها در این شهرستان ها انجام شده است .

وی از رشد ۲ برابری پرونده‌های اجرائی در هیأت نظارت استان خبردادگفت: با وجود رقم بالای پرونده‌های تشکیل شده در شهرستان بابل متأسفانه رقم وصول معوقات بانک‌ها در این شهرستان کاهش  یافته است .

بهادر وجود تعارض قوانین و بخشنامه‌های صادره، شرایط اقتصادی فعلی و نداشتن متولی واحد و موازی کاری را از علت عمده این کاهش اعلام کرد.

وی گفت: میزان وصولی مطالبات بانک‌ها درهمین مدت نیز ۲۶/۹۲ درصدکاهش داشته و این درحالیست که استان در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ رتبه دوم کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام /ر

کاهش ۴۹ درصدی وصول معوقات بانکی درمازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.