وصول مطالبات بانکی در سه ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل قریب ۶۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران، محمد حسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در حاشیه دومین کمیته اسناد گفت: تا پایان خرداد امسال ۵۱۷ میلیارد ریال معوقات بانکی از بدهکاران وصول کردیم که سهم بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی از این مبلغ بیش از ۳۰۸ میلیارد ریال بوده است.

وی وجود قوانین موازی و معارض، عدم اراده جدی شورای هماهنگی بانک‌ های استان و وضعیت موجود اقتصادی را از عمده دلایل این کاهش بیان کرد و افزود: در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال مطالبات بانکی در کشور وصول شد.

بهادر از افزایش ۱۰۴ درصدی پرونده‌های تشکیلی اجرا در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: در این مدت دو هزار و ۷۰۷ پرونده اجرایی در استان تشکیل شده که ۵۳۳ مورد آن مربوط به اسناد تعهدی و مهریه و ۱۵۹۱ مورد آن مرتبط با اسناد رهنی و قرارداد‌های داخلی بانک‌ ها و مابقی درباره چک و سایر پرونده‌ های اجرایی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: مختومه کردن ۷۱۹ پرونده اجرایی در این مدت و وصول بیش از ۴۳ میلیارد ریال حق مزایده از دیگر اقدامات کارکنان و حاصل تلاش ۲۴ واحد ثبتی در استان بوده است.

انتهای پیام/ م

کاهش ۶۰ درصدی وصول معوقات بانکی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.