معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: تعداد زیادی از سرکاروان‌های غیرمجاز را زنان تشکیل می‌دهند که از لحاظ امنیتی نیز فعالیتشان با اشکال قانونی مواجه است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی محمودی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در نشست با جمعی از سرکاروان‌های شناسایی شده بدون مجوز گفت:سرکاروان‌های فاقد مجوز برای کسب سود بیشتر، با استفاده از ناوگان فاقد کیفیت جان زائران را به خطر می‌اندازند که نظارت بر آن‌ها بایستی در حوزه ادارات مسئول با جدیت دنبال شود.

وی افزود: تمام تلاش بنده و همکاران ستادی حوزه حمل و نقل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی و سلامت مسافران در سفر‌های جاده‌ای است.

محمودی با بیان اینکه پدیده سرکاروان‌های زیارتی به عتبات، مشهد مقدس، قم و جمکران در جنوب استان کرمان هم رواج پیدا کرده است افزود: این نشست با هدف آگاهی بخشی این سرکاروان‌ها از مخاطرات حمل و نقل مسافر با عنوان سفر‌های زیارتی در قالب کاروان‌های گروهی خارج از شبکه شرکت‌های زیارتی است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تصریح کرد:به دلیل بی اطلاعی زائران از غیرمجاز بودن فعالیت برخی از سرکاروان‌ها این افراد همچنان به اعزام زائر به عتبات عالیات اقدام می‌کنند که با آن‌ها تاکید و هشدار داده شده است با تامین اتوبوس از دیگر استان‌ها که مدارک قانونی لازم را ندارند جان خود و مسافران را به مخاطره نیندازند.

محمودی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از سرکاروان‌های غیرمجاز را زنان تشکیل می‌دهند که از لحاظ امنیتی نیز فعالیتشان با اشکال قانونی مواجه است افزود: در حوزه حمل و نقل سالم و قانونی مسافران این اداره کل با جدیت اقدام خواهد کرد و اجازه حمل و نقل خارج از مقررات حمل و نقلی را به رانندگان و شرکت‌های فاقد صلاحیت نخواهد داد.

وی گفت: هر گونه پیامد اعزام زائران با اتوبوس‌های غیر مجاز از دیگر استان‌ها از مبدا جنوب استان بر عهده سرکاروان‌ها است ودر صورت مشاهده در طرح‌های کنترل نظارت این اداره کل از ادامه مسیر آن‌ها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از آمادگی ۱۴ شرکت حمل و نقل مسافر با داشتن اتوبوس‌های با کیفیت و تحت نظارت‌های حمل ونقلی در جنوب استان برای حمل و نقل مسافر خبر داد از مردم خواست با توجه به اینکه سلامت مسافران و نظارت جدی بر حوزه حمل و نقل عمومی از اولویت‌های اصلی معاونت حمل و نقل است از حمل و نقل با اتوبوس‌های فاقد صلاحیت حرفه‌ای و نداشتن مدارک قانونی خودداری کنند.

شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱۱۴۱۱۴۱ هم برای اطلاع رسانی مردم در زمینه مشکلات حمل و نقلی اعلام شده است.
انتهای پیام/ی

سرکاروان‌ها از حمل و نقل مسافران با اتوبوس‌های فاقد صلاحیت خودداری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار