تشکل های مذهبی آبادان در اجتماعی بزرگ برای هماهنگی و خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه آبادان در اجتماع هیئت های مذهبی گفت: مردم آبادان با همه دار و ندار خود برای پذیرایی از زائران اربعین و تعظیم این حرکت جهانی آماده اند البته هیئت ها باید محل ترویج معارف اهل بیت(ع) و زمینه ساز بیداری جامعه باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین امام حسین علیه السلام افزود: مردم آبادان امسال با همه وجودشان برای عرض ارادت به ساحت امام حسین(ع) و تعظیم حرکت جهانی اربعین بیش از سال های قبل به صحنه خواهند آمد.

امام جمعه آبادان گفت: مردم آبادان و خرمشهر امسال متحمل خسارت های زیادی شدند. شوری آب و از بین رفتن نخیلات و محصولات آن و سایر تولیدات میان نخلی ، مردم و عشایر غیور ما را از نظر اقتصادی در تنگنا قرار داده است .

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: در این برهه دشمنان اسلام و شیعه با همه ابزار و توان شان به صحنه آمده اند تا حرکت اربعین را کمرنگ کنند. دست به اقدامات گسترده ای زده اند تا افراد را از رفتن به این سفر منصرف کنند اما کور خوانده اند و خواهند دید مردم راه امام حسین(ع) را با افتخار و با شور و شعور بیشتر خواهند پیمود.

وی همچنین ضمن اشاره به رسالت واقعی هیئت های مذهبی گفت: بانیان هیئت ها، موکب داران و مسئولان دسته جان عزاداری باید تلاش کنند خروجی جلسات و برنامه های آنان،ترویج معارف اهل بیت(ع) و تبیین فلسفه عاشورا و معرفی صحیح توحید،معاد ، نبوت و امامت به عزاداران و زمینه ساز بیداری در جامعه باشد.

امام جمعه آبادان افزود: هیئت های عزاداری ما باید یزید زمانه را به مردم معرفی کنند و در مقابل آن ، جبهه ی حق را نشان دهند. هیئت ها باید نیروی مومن ، با شعوروعملگرای جهادی و همیشه در صحنه تربیت کنند.

 انتهای پیام/ د

اجتماع بزرگ هیات های مذهبی     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.