سرپرست فرمانداری ویژه آبادان از شناسنامه دار شدن ۱۲۰ موکب آبادانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛زین العابدین موسوی سرپرست فرمانداری ویژه آبادان گفت: مردم آبادان در آستانه اربعین حسینی ۱۱۷ موکب در مرز شلمچه و سه موکب نیز در کربلا و نجف برپا کرده و کار تجهیز موکب‌ها در حال انجام است.

وی از شناسنامه دار شدن ۱۲۰ موکب آبادانی خبر داد و افزود: از این تعداد سه موکب در عراق شامل ۲ موکب در کربلا و یک موکب در نجف و سه موکب نیز به صورت بین راهی در مسیر آبادان به خرمشهر به زائران حسینی خدمات رسانی می‌کنند و ۱۱۴ موکب نیز در منطقه شلمچه مستقر شدند.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان ادامه داد: ۶ موکب به همت بانوان آبادان با استقرار در مرز شلمچه به زائران خدمت رسانی می‌کنند ضمن آنکه ۱۵ موکب از سوی اتباع خارجی در شلمچه در حال آماده سازی است.

موسوی گفت: با افزایش سفر زائران اربعین حسینی موکب‌های آبادانی مستقر در مرز شلمچه روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا زیر نظر شبکه بهداشت و درمان آبادان بین زائران حسینی توزیع می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شلمچه به هیچ اداره و نهاد دولتی مکانی برای استقرار موکب داده نشده است، افزود: بر این باور هستیم که موضوع اربعین باید شکل مردمی خود را داشته باشد لذا نهاد‌های دولتی فقط وظیفه تامین زیر ساخت هایی، چون آب، برق، راه را بر عهده دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان گفت: تنظیف و پاکسازی مسیر پیاده روی زوار اربعین حسینی در شلمچه توسط شهرداری آبادان بصورت شبانه روز با بکارگیری نیرو‌های خدماتی بصورت ثابت انجام می‌شود.

مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در ۱۵ کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ د

برپایی ۱۲۰ موکب در شلمچه وعتبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.