۶۶ نفر شهریور ماه امسال در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشت.

عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تعداد کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران در شهریور ماه امسال  ۶۶ نفر است که این رقم در مدت مشابه پارسال  ۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: از کل فوتی‌ های حوادث رانندگی شهریور ماه در جاده‌ های برون شهری ۴۹ نفر، درون شهری ۱۴ نفر و راه روستایی  ۳  نفر را در برمی گیرد.

عباسی گفت: همچنین بیشترین فوتی مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با ۱۵، و آمل با ۱۳ مورد  شهر‌های بابلسر و فریدونکنار بدون فوتی گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه از این تعداد ۲۲ مورد سرنشین، ۲۱ مورد عابر، ۱۳ نفر راننده و ۱۰ مورد موتورسوار هستند، افزود: تعداد زخمی‌ های ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در شهریور ماه امسال، هزار و ۶۴۰ نفر است که این رقم نسبت به مشابه پارسال تغییری نداشت.

وی گفت: از آنجایی که بیشترین فوتی در جاده‌ های برون شهری رخ داده است، این می‌ تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل: بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موثر باشد.

انتهای پیام/ م

افزایش ۵ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران

برچسب ها: حوادث ، پربازدیدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.