مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی ۶۸۳ کودک کار در این استان و انجام اقدامات مناسب برای این قشر آسیب پذیرخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته ۶۰۰ کودک کار دراین استان شناسایی شد که آمار امسال نشان از رشد فزاینده تعداد کودکان کار دارد.

وی افزود: در سال گذشته ۲ میلیارد ریال با نام مهرانه بلاعوض به کودکان کار در لرستان کمک شد تا بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند همچنین ۵۰ نفر از والدین این کودکان در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

وی با اشاره به وجود ۱۸۶ هزارو ۹۱۰ نفر جمعیت زیر هفت سال در استان بیان کرد: ۱۳ هزارو ۸۰۰ کودک در مهد‌ها تحت پوشش مراکز بهزیستی هستند.

توکلی افزود: چشم انداز مناسب سازی معابر تا سال ۱۴۰۰ توسط بهزیستی تهیه شده و به دلیل اینکه مناسب سازی دغدغه اصلی سازمان است بسیاری از فعالیت‌ها این حوزه در حال انجام می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ کودک بی سرپرست در استان وجود دارد ادامه داد: ۵۴۱ کودک در شیرخوارگاه لرستان به خانواده‌ها سپرده شد.

وی اضافه کرد: اکنون با پدیده سالمند در استان موجه هستیم که ۱۵۵ هزار سالمند در لرستان شناسایی شد و بروجرد، ازنا و الیگودرز به عنوان شهرستان‌های دوستدار سالمند معرفی شده اند.

توکلی افزود: در خردادماه امسال تعداد ۱۵ هزارو ۸۰۱ نفر از بهزیستی استانت مستمری دریافت می‌کردند که در شهریورماه این تعداد به ۲۸ هزارو ۳۲۳ نفر رسید و در پایان مهرماه امسال ۳۲ هزارو ۸۰۵ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

وی به وجود ۶ هزارو ۶۸۵ نابینا تحت حمایت بهزیستی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین سازمان‌های حمایتی هستیم که اقشار آسیب پذیر جامعه را تحت حمایت قرار می‌دهیم و به دلیل اینکه ارتقاء کیفیت خدمات مدنظر است ناچار هستیم به لحاظ کمی ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه امسال اورژانس اجتماعی در شهرستان رومشگان افتتاح می‌شود افزود: تمامی شهر‌های استان به اورژانس اجتماعی مجهز بوده و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه این فعالیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

۶۸۳ کودک کار در لرستان شناسایی شد

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.