محمدی نسب گفت:14 درمانگاه هلال احمر ایران آماده خدمت رسانی به زائران ایرانی در کشور عراق هستند.

آمادگی 14 درمانگاه هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران اربعینبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر در نشست خبری که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، در خصوص اقدامات سازمان جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران اربعین اظهار کرد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی وجوه مختلف دارد و سال‌ها است که با اشتیاق برگزار می‌شود و طبیعتا دستگاه‌های مختلف در کشور خدمات متنوعی در این زمینه دارند تا هر سال زائران با راحتی بیشتری این مناسک را انجام دهند؛ ما در جمعیت هلال احمر مسئول کمیته امداد و نجات این ستاد هستیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه افزود:نیروهای هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران اربعین در داخل مرزها و بیرون از مرزها فعالیت دارند و خدماتی را در زمینه حوادث جاده ای در داخل مرزها به نیازمندان ارائه می دهند و همچنین 3 استان هم مرز با کشور را عراق را تحت پوشش خود دارند و امدادگران در صورت نیاز زائران به غذا و جا آنان را اسکان اضطراری می‌دهند.

محمدی نسب تصریح کرد:درمانگاه های هلال احمر در شهرهای نجف، سامرا، کاظمین و به ویژه در مسیرهای پرتردد ایجاد شده اند و آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

وی افزود: گروه های داوطلب نیز طی این مدت برای همکاری با نیروهای امدادی هلال احمر اعلام آمادگی کردند و مقرر شده است که از انجام کارهای اضافی در این مدت خودداری شود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در مجموع ۲۶ درمانگاه خارج از جمعیت هلال احمر، ۱۴ درمانگاه توسط خود سازمان هلال احمر و به طور کلی ۴۰ درمانگاه در کشور عراق تجهیز خواهد شد که حجم زیادی از کادر درمانی در آنجا خدمت درمانی مورد نیاز زائران را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار