رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر از ارسال ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات به عتبات در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد؛ در خصوص بارگیری محموله دارویی اربعین ۹۷ اظهار کرد: در اربعین سال جاری ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات در قالب ۱۴ محموله به عتبات ارسال خواهد شد.

وی افزود: نیرو‌های امدادی و پزشکی هلال احمر در شهرهای نجف، کربلا و سامرا تحت پرچم هلال احمر در مسیر‌های زمینی آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هر ساله هلال احمر با توجه به جمعیت زائرانی که به عتبات می‌روند، خدمات رسانی می‌کند و امسال سعی کردیم که کیفیت خدمات را بهبود بخشیم و همچنین خدمات اصلی‌تر و بیمارستانی را ارتقا دهیم که در این زمینه با وزرات بهداشت عراق همکاری‌هایی داشته‌ایم.

مرعشی با اشاره به استقرار تیم تخصصی هلال احمر در بیمارستان الحسین(ع) کربلا، افزود: بالغ بر ۹۰ نفر از نیرو‌های امدادی و تخصصی جمعیت هلال احمر در بیمارستان الحسین(ع) مستقر خواهند شد. همچنین همانند سال گذشته بیمارستان صحرایی را در کوت و درمانگاه‌های بین راهی در نجف تا کربلا را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تمام زائران تحت پوشش بیمه درمانی هستند. امسال خدمات رسانی به زائران کاملا رایگان است و نمایندگان بیمه در بیمارستان‌ها حضور دارند.

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: امسال برای اولین بار یک درمانگاه طب سنتی در کربلا با حضور ۲۵ پزشک طب سنتی به زائران خدمات رسانی خواهد کرد.

وی افزود: ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ دستگاه آمبولانس برای انتقال زائران به داخل کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: اولین گروه راه انداز دو روز گذشته به کربلا اعزام شدند و اولین گروه درمانی ۲۳ مهرماه اعزام خواهند شد و همچنین از هشتم ماه صفر نیز خدمات درمانی نجف آغاز خواهد شد.

مرعشی با تاکید بر اینکه متقاضیان سفر به کربلا فقط از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند، تصریح کرد: برخی از زائران خارج از سامانه اقدام کرده و هزینه بیمه را پرداخت نمی‌کنند که این افراد مشکلاتی را برای تمام ارگان‌های خدمت رسان ایجاد می‌کنند.

مرعشی به زائران اربعین توصیه کرد: زائران در این ایام لباس، کفش و کوله پشتی مناسب به همراه داشته باشند و اشخاصی که دارو‌های خاص مصرف می‌کنند به مقدار نیاز دارو به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار