رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی بیش از 12 هزار نیروی هلال احمر به زائران اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، در خصوص اقدامات سازمان امداد و نجات برای اربعین 97 اظهار کرد: امسال تفاوتی در افزایش ۶ خدمات خواهیم داشت، این طرح که از دو روز قبل آغاز شده است تا ۱۱ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هماهنگی برای ایجاد چهار قرارگاه مرزی اربعین حسینی در مرز‌های مهران، شلمچه، چزابه و خسروی و همچنین استقرار نمایندگان سازمان امداد و نجات در قرارگاه‌های پایانه مرزی و حضور یک نفر به عنوان نماینده سازمان امداد و نجات در ستاد ملی اربعین از جمله خدمات سازمان هلال احمر است.

سلیمی تصریح کرد: استقرار یک دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاه‌های مرزی، استقرار ۴ دستگاه خودروی ارتباط تیپ یک در قرارگاه‌ها و استقرار ۴ فروند بالگرد در قرارگاه‌های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چزابه نیز از دیگر اقدامات سازمان امداد و نجات در داخل کشور است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آمادگی کامل نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران اربعین تصریح کرد: ۴۷۷ پایگاه بین شهری در سراسر کشور و ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری جهت پوشش امدادی در استان‌های معین محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های خروجی مستقر هستند.

وی افزود: همچنین ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار نیز در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعال هستند و ١٢٩٣۶ نفر که ۹۴۷۱ نفر در داخل کشور،۳ هزار و ۴۶۵ نفر در خارج از کشور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین 8 دستگاه آمبولانس، 20 دستگاه موتورسیکلت آمبولانس، 2 دستگاه خودروی نجات و عملیاتی، 7 دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات و 4 فروند بالگرد نیز در مرز‌های داخلی حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.