رئیس جامع دانشگاه‌های خراسان شمالی گفت: امسال ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان ثبت نام کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛  احمد محقر رئیس جامع دانشگاه‌های استان گفت: در سال گذسته تعداد دانشجویان استان ورودی وخروجی آن ۳۲ هزار نفر بوده است که نسبت به سال گذشته افرایش داشته است.

وی افزود: در دانشگاه دولتی بجنورد هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام شده است.

محقر با اشاره به اینکه دانشگاه دولتی بجنورد دارای ۲۷ رشته کارشناسی و ۲۲ رشته کارشناسی ارشد است ، گفت: امسال در رشته کارشناشی ارشد ۳ رشته تحصیلی جدید به رشته‌های آن‌ها اضافه شده است.

محقر در زمینه تکمیل ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های استان گفت: تکمیل ظرفیت دانشجویان برعهده سازمان سنجش کشور است و دانشگاه دولتی بجنورد تکمیل ظرفیت ندارد این امر مختص دانشگاه غبر دولتی می‌باشد.

وی با بیان اینکه مجموع هیئت امنایی علمی دانشگاه‌های استان ۵۰۰ نفر است ، افزود:۱۷۰ نفر از آن‌ها مربوط به هیئت امنایی علمی دانشگاه دولتی بجنورد می‌باشند.

رئیس دانشگاه دولتی بجنورد گفت: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه دولتی بجنورد غیربومی ونیازمند خوابگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳ خوابگاه دانشجویی در استان وجود دارد، افزود: خوابگاه ملکی که اعتبار آن از صندوق رفاه ملی است هزینه هر ترم ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، خوابگاه غیر دولتی با توجه به خدمات ارائه شده هزینه هر ترم ۷۰۰ تا یک میلیون تومان و خوابگاه خیر ساز هزینه آن مابین هزینه خوابگاه دولتی و غیر دولتی می‌باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت هر خوابگاه ۲۴۰ نفر است ، افزود: امسال به دلیلی کمبود خوابگاه دانشجویی در استان ظرفیت خوابگاه را به ۳۶۰ نفر افزایش دادیم تا مشکل کمبود خوابگاه در استان مرتفع شود.

انتهای پیام / ب

تبت نام هراز و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه دولتی بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.