استاندار خراسان جنوبی گفت:کودکان بهترین سرمایه و آینده سازان این کشور و مملکت هستند.

مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛گفت:کودکان بهترین سرمایه و آینده سازان این کشور و مملکت هستند.

وی افزود:رمز موفقیت و توفیق کشور در گرو توجه عمیق به کودکان است.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت انسان دارای جایگاه بسیار بالایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است،گفت:توجه صرف به محفوظات و توجه به توانایی ها و علاقه مندی دانش آموزان دو نوع نگرش رایج در سیستم آموزشی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه صرف به محفوظات و انباشته کردن مباحث مختلف علمی،اقتصادی و فرهنگی در اذهان کودکان و دانش آموزان تقریباً منسوخ شده است،افزود:نگاه دوم توجه به علاقه‌ مندی‌های دانش آموزان و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی آنان به عنوان استعدادهایی درخشان است که هر یک در حوزه هایی مشخص دارای توانمندی هستند.

وی ایجاد زیرساخت و تعیین ضوابط و مقررات برای رسیدن به توفیقات علمی و آموزشی را مهم ترین وظیفه مسئولان دانست و اظهار کرد:مؤسسات علمی و دستگاه‌های تخصصی در حوزه تعلیم و تربیت باید تلاش کنند تا استعدادهای جوشان و درخشان کودکان و نوجوانان را شناسایی و در راستای شکوفا کردن آن‌ها از تمام امکانات استفاده نمایند.

انتهای پیام/غ

رمز موفقیت و توفیق کشور در گرو توجه عمیق به کودکان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.