رئیس اداره محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی از کاهش چشمگیر آتش سوزی ها در تابستان امسال در شهرستان خبر داد .

به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سید رضا چقاکبودی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی با بیان این خبر گفت : در تابستان امسال تعداد آتش سوزی های رخ داده در منطقه بدر و پریشان و شکار و تیراندازی ممنوع امروله و دالاخانی کاهش چشمگیری داشته،به گونه ای که در این بازده تنها 2 مورد حریق با وسعت بسیار کوچک گزارش شده است.

وی گفت : این اتفاق با برنامه ریزی دقیق و همکاری منسجم بین دستگاه های متولی امر اطفاء حریق در شهرستان سنقر و کلیایی  محقق شده است .

چقاکبودی افزود : از مهمترین دلایل کاهش حریق انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در خصوص جلوگیری از آتش زدن پس چر در مزارع استفاده از مجرمین جایگزین حبس به عنوان محیط یار در روستاها جهت پایش دقیق و اطفاء حریق در ساعات نخست آتش سوزی و جلوگیری از توسعه ی آتش برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان در خصوص جار سوزی و عواقب ناشی از گسترش آتش در منطقه بوده است .

وی افزود : امید است با افزایش آگاهی و همکاری مردم و افزایش همکاری بین بخشی با سایر دستگاه های متولی در امر اطفاء حریق هر ساله شاهد کاهش تعداد دفعات و کاهش وسعت مناطق درگیر با حریق باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش آگاهی و همکاری مردم علت اصلی کاهش حریق در مراتع

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.