فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وسعت 320 هکتاری آتش‌سوزی‌های امسال در استان کرمانشاه اشاره کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، الفتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وسعت 320 هکتاری آتش‌سوزی‌های امسال در استان، گفت: امسال نسبت به سال قبل تعداد درختان کمتری در این آتش‌سوزی‌ها از بین رفت.

وی با بیان اینکه نیمه اول امسال 320 هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در آتش سوخت، اظهار کرد: اگرچه تعداد آتش‌سوزی‌ها کمتر از 10 مورد بود، اما وسعت آنها زیاد بود و یک مورد آن بعد از حدود سه روز و آن هم به سختی مهار شد.

وی عمده آتش‌سوزی‌های رخ داده را مربوط به منطقه حفاظت شده بیستون و ورمنجه دانست و افزود: عمده مناطقی که در آتش سوخت پوشش مرتعی داشت و درختان آسیب زیادی ندیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال حدود 100 هکتار بیشتر از سال گذشته آتش‌سوزی داشتیم و دلیل آن هم بارش خوب و غنی شدن پوشش گیاهی بود، خاطرنشان کرد: اما از نظر تعداد درختان، امسال درخت‌های کمتری نسبت به سال قبل در آتش سوخت و عمده مناطق سوخته پوشش مرتعی داشت.

الفتی از دستگیری 136 شکارچی متخلف در شش ماهه امسال هم خبر داد و عنوان کرد: این افراد 104 مورد تخلف صید و شکار غیرمجاز انجام دادند.

به گفته الفتی در این مدت 1198 قطعه ماهی، 25 قطعه پرنده (کبوتر، کبک و تیهو) و 24 پستاندار (کل، بز، خرگوش، تشی و گزار) از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: در نیمه اول امسال 173 قطعه پرنده(چکاوک، کبک و سهره) زنده‌گیری شده و 42 مورد نیز نگهداری و خرید و فروش حیوانات که عمدتا چکاوک و کبک بود را شناسایی کردیم.

الفتی از کشف 26 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز هم خبر داد که عمدتا ساچمه‌زنی و بادی بودند و یادآوری کرد: 274 مورد ادوات شکار شامل تور، فشنگ، قفس و ... نیز از متخلفین به دست آمد .

 

 

انتهای پیام/د

امسال نسبت به سال قبل تعداد درختان کمتری در آتش‌سوزی‌ها از بین رفت

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.