معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه بر تغییر و اصلاح نگرش ها در رسانه های کرمانشاه تاکید کرد.

وظیفه همگانی تقویت حرکت های توسعه ای و تلاش برای رفع موانع استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمد ابراهیم الهی تبار با بیان اینکه مدیران و اصحاب رسانه باید تقویت شوند گفت:برای تغییر و اصلاح نگرش های رسانه ای در کرمانشاه شورای اطلاع رسانی تشکیل داده شد و با برپایی جلسات در پی رسیدن به نقاط مشترک برای تقویت حوزه رسانه کرمانشاه هستیم.
 
وی با تاکید بر اهمیت صداقت ووفاداری اصحاب خبر به رسالت اطلاع رسانی  بیان  کرد: رسانه باید نماینده وجدان عمومی باشد و با مسائل صادقانه برخورد کند. نخستین آسیب پیگیری اهداف غیر رسانه ای رویگردانی مردم  و کاهش اعتماد به رسانه ها است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تمرکز رسانه ها به فرصت و تهدیدهای استان اظهار داشت: مکرر گفته ام که کرمانشاه استاندار ثروی است و توسعه نیافتگی اش ناشی از دلایلی غیر اقتصادی است.
 
الهی تبار با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان علیرغم ظرفیت های کم نظیر کرمانشاه تاکید کرد:باید خواص در حوزه مباحث توسعه استان ورود پیدا کنند در غیر اینصورت نمی توان شاخص های توسعه را بهبود داد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با اشاره به پهنه بندی ۵استان در منطقه ۴کشور اظهار داشت:در این جهت استانداران این مناطق جلساتی داشته که هدف آن هم افزایی منطقه ای برای حوزه های باظرفیت مانند گردشگری کشاورزی و صنعتی بوده که رسانه های منطقه ای می توانند از این فرصت برای توسعه غرب استفاده کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های طبیعی،تاریخی و جغرافیایی استان  گفت:کرمانشاه با داشتن فرهنگ ها و آیین های متنوع قومی زیبایی منحصر به فردی دارد و اینها بعلاوه ظرفیت های زیرسختی بی نظیر درغرب کشور مانند فرودگاه ثروت استان هستند.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با تاکید بر هدایت جامعه به سمت مطالبه گری  بیان کرد: وظیفه همگانی تقویت حرکت های توسعه ای و تلاش برای رفع موانع است.
 
الهی تبار در ادامه با تاکید بر اینکه زلزله برای استان از تهدید به یک فرصت تبدیل شد افزود: کرمانشاه توانست با جذب ۶هزار میلیارد بودجه برای زیر ساخت ها در اختیار استان قرار گرفت که بازسازی ۱۲هزار واحد مسکونی و نوسازی ۱۳هزار واحد در دستورکار قرار گرفت.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه ادامه داد:سرپل ذهاب امروز به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و کل کشور برای ساخت کرمانشاه بسیج شده اند.
الهی تبار با اشاره به اقدامات استان در پیشگیری از بیماری های واگیر دار علیرغم گرمای مناطق زلزله زده تصریح کرد: بنا بر اعلام علوم پزشکی شاخص های بهداشتی استان در مقایسه با حتی قبل از زلزله ارتقا پیدا کرد.
 
وی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه اقدامات در بخش روحی روانی نیز شاخص بود اظهار داشت: با همت دستگاهها و پای کار آمدن تشکل های مردمی پایش ۲۰۰هزار نفری انجام شد و برای ۲۳هزار نفر مداخله گری شد و روی ۶هزار نفر کار درمانی صورت گرفت. این دستاورد موجب شد که کرمانشاه در این بحران بسیا پایین تر از شاخص دنیا در چنین حوادثی  آسیب روحی و روانی ببیند.
 
الهی تبار در مورد برنامه های استان برای کاهش نرخ بیکاری هم گفت: مدیریت استان برنامه ۲۰گانه ای را برای اشتغال تعریف کرده و تلاش میشود که ابتدا رشد بیکاری متوقف و سپس کاهش یابد.
 
انتهای پیام/ز

برنامه های استان کرمانشاه  برای کاهش نرخ بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.