معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت:رسانه ها با ارایه تحلیل های راهگشا به آرامش بازار کمک کنند روند تامین کالاهای مورد نیاز مردم به خوبی درحال انجام است بخش مهمی از تقاضای بازار، کاذب و غیرواقعی است

 به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هدایت حاتمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه صبح یکشنبه در دوازدهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار که در سازمان صنعت معدن و تجارت برگزار شد؛ اظهار داشت:تنظیم بازار عرضه و تقاضا در شرایط فعلی یکی از اولویت های مهم مدیریت ارشد استان است و در این راستا کمیسیون تنظیم بازار به منظور بررسی وضعیت موجود و اتخاذ راهکارهای لازم، هفته ای دوبار برگزار می شود.
 
حاتمی بیان کرد:مشکلات موجود در بازار  مقطعی است و یک فصل گذار است کمبود خاصی در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز مردم نداریم و نیازهای موجود طبق روال در حال تامین است. 
 
وی ادامه داد:بخش عمده ای از مشکلات به حوزه تقاضا بازمی گردد و یک تقاضای کاذب و غیرواقعی در سطح جامعه شکل گرفته است. 
 
 حاتمی بیان  کرد:دشمن در حال پیشبرد یک جنگ روانی در حوزه اقتصادی است که شاکله آن مبنای واقعی ندارد. زیرا نه توان تولید کشور کاهش یافته و نه جمعیت اضافه ای به کشور اضافه شده است.
 
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با ارایه راهکارهای درست اعتماد مردم به بازار را دوباره برگردانیم برای بازگشت این اعتماد باید یک برنامه کاری ویژه برای مدیریت تامین و عرضه کالاهای پرمصرف و اطلاع رسانی درست را در دستور کار قرار دهیم.
 
وی گفت:بدنه اصلی بازاریان از قشر متدین و منصف هستند و پشتوانه ای قابل اعتنا برای شکل دادن یک شبکه مناسب برای توزیع کالا هستند. 
 
حاتمی افزود: در این میان فرایند نظارتی برای کنترل تخلف ها نیز تقویت خواهد شد و با محتکرین و گران فروشان برخورد جدی خواهیم کرد.
 
وی بیان کرد:وجود یک نظارت قانونمند، دقیق، مستمر و مداوم بر روند تامین کالا و بازار عرضه، به تقویت آرامش در بازار کمک می کند اگر در زمینه ساماندهی چند کالای اصلی خوب عمل کنیم، کمک بسیار بزرگی به آرامش بازار است. 
 
 وی  گفت:در حوزه تنظیم بازار نیازمند شکلگیری یک اتاق فکر پویا و کارآمد هستیم که به شکل دائمی به رصد مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب در این زمینه کمک کند ساماندهی حوزه حمل و نقل یکی از اولویت های مهم در حوزه تنظیم بازار است. تامین لاستیک مورد نیاز کامیون ها و توزیع مناسب آن در دستور کار جدی است.
 
وی  افزود:در حوزه حمل و نقل به هیچ عنوان اجازه مشکل آفرینی توسط افراد فرصت طلب را نخواهیم داددر کنار سیاست های حمایتی برای مصرف کننده ها، به دنبال حمایت جدی از تولیدکننده نیز هستیم. 
 
 حاتمی افزود:شرایط فعلی افزایش تقاضاها برای مصرف داخلی و صادرات، یک فرصت مناسب را برای تولیدکنندگان پدید آورده است. با کمرنگ کردن نقش شبکه های دلالی می توان زمینه مناسبی را برای افزایش درآمد تولیدکنندگان فراهم کرد.
 
وی بیان کرد:اطلاع رسانی و تحلیل درست و حرفه ای از شرایط بازار توسط رسانه ها و به ویژه صدا و سیما می تواند به ایجاد آرامش در بازار و تقویت اعتماد مصرف کننده کمک کند. 

انتهای پیام/ز



تنظیم بازار عرضه و تقاضا در شرایط فعلی یکی از اولویت های مهم مدیریت ارشد استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.