مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت:: کارکنان دامپزشکی در صف مقدم تأمین امنیت غذایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛کامیار داهیم مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی در مراسم بزرگداشت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: تضمین سلامت انسان در گرو سلامت دام است و همین امر نقش و جایگاه بی نظیر حرفه دامپزشکی را در جامعه بیشتر نمایان می‌کند.

داهیم افزود: دامپزشکان استان با حضور در عرصه‌های تولید در مناطق روستایی وعشایری و حتی دورافتاده‌ترین مناطق استان سهم مهمی در تامین سلامت و امنیت غذایی استان دارند.

مدیر کل اداره دامپزشکی استان با بیان اینکه ۸۰۰ واحد دامپزشکی توسط بخش خصوصی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: پوشش خدمات بهداشتی دامپزشکی در سطح روستا‌های استان به صورت صددرصد انجام می‌گیرد و از بعد کنترل و مهار بیماری‌ها به طور میانگین ۶۵ تا ۸۰ درصد پوشش خدمات بهداشتی دامپزشکی در سطح استان انجام می‌گیرد که به طوری که از لحاظ مهار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و به طور مستمر پایش صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به ازای هر ۳هزار روستا در استان، ۳ هزار کارشناس دامپزشکی وجود دارد و به ازای هر ۴ روستا در استان یک واحد مرکز خدمات درمانی دامپزشکی وجود دارد.

این مسئول گفت: سرعت دسترسی به مراکز خدمات درمانی دامی در سطح استان در حال حاضر به طور میانگین کمتر از یک ساعت است که در مقایسه با زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که بیش از دو روز طول می‌کشید، شتاب بیشتری به خود گرفته است.
 
انتهای پیام/م
 

مراسم بزرگداشت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.