رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هدف از راه اندازی مراکز خدمات غیردولتی در بخش کشاورزی را بالا بردن تخصص و افزایش بهره وری و حرکت به سمت کشاورزی نوین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برای راه اندازی مراکز خدمات غیردولتی با بیان این مطلب افزود: این مراکز طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی به منظور بالا بردن بهره وری و ارائه مشاوره مطلوب به جامعه هدف راه اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: تعرفه خدمات ارائه شده در این مراکز براساس تعرفه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و موظف به انجام سیاست‌های وزارت متبوع هستند.

کریم زاده با بیان اینکه مراکز خدمات غیردولتی بازوی اجرایی، اداری و تخصصی دستگاه‌های دولتی و یاری دهنده کشاورزان در حوزه عمل هستند، اضافه کرد: این شرکت‌ها در قالب ۲۵ زیربخش تخصصی مجوز فعالیت می‌گیرند و صاحبان مجوز در اولویت خواهند بود.

وی با اشاره به اهداف شکل گیری این مراکز، تعیین تعداد و ترکیب نیروی انسانی مورد نیاز مراکز و شرکت‌ها متناسب با نوع فعالیت و سطح بندی خدمات در مناطق مختلف کشور به منظور انجام مطلوب وظایف را هدف اصلی تشکیل این مراکز عنوان کرد و گفت: استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متخصصان بخش غیردولتی در ارائه خدمات مورد نیاز حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، شفاف سازی و تعیین نقش و وظایف هر یک از واحد‌های مسئول، ارتقا و بهبود سطح نظارت بر عملکرد مراکز و شرکت ها، ایجاد اشتغال و افزایش سطح مشارکت مردمی با اولویت فارغ التحصیلات بخش کشاورزی و ارتقای سطح مدیریت بر تهیه، توزیع و مصرف بهینه نهاده‌های بخش کشاورزی از دیگر اهداف تشکیل این مراکز هستند.

کریم زاده افزود: نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی باید در راستای تخصصی کردن شرکت‌ها به منظور ایجاد اشتغال و تخصصی شدن به صورت هماهنگ عمل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: رعایت همه ضوابط نیروی انسانی متخصص، قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حاکمیتی وابسته حسب مورد در حوزه فعالیت مورد نظر و رعایت حداقل دو سوم از اعضای هیأت مدیره مراکز و شرکت‌ها حسب مورد از دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی و دامپزشکی از شروط اصلی برای راه اندازی این مراکز هستند.

وی با اشاره به وظایف سازمان جهاد کشاورزی استان در راه اندازی این مراکز، اظهار کرد: همکاری در تعیین ترکیب و تعداد نیروی انسانی متخصص مراکز و شرکت‌ها و سطح بندی آن، همکاری با واحد‌های استانی و شهرستانی سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام دامپزشکی در زمینه آموزش کارشناسان مراکز و شرکت ها، نظارت بر نیروی انسانی متخصص مراکز و شرکت‌ها و همکاری در احصا و شناسایی مشکلات و اعلام به معاونت‌ها یا سازمان‌های مربوط و نظارت بر عملکرد واحد‌های استانی و شهرستانی سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام دامپزشکی در مورد نیروی انسانی متخصص مراکز و شرکت‌ها از وظایفی است که در دستورالعمل تشکیل مراکز خدمات غیردولتی بخش کشاورزی تصریح شده است.

 

انتهای پیام/ی

 

بالا بردن بهره وری در کشاورزی

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.