فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از برجسته ترین اعمال انقلابی محرومیت زدایی است، گفت: نیروهای انقلاب ملزم به حضور در این میدان هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان امروز در نشست آیین افتتاحیه طرح‌های محرومیت زدایی استان اظهار داشت : یکی از جلسات و نشست‌های خوبی که در مجموعه خدمت پاسداران وجود دارد ، برنامه‌هایی با موضوع محرومیت زدایی است و برای ما بسیار زیباست اینکه در تلاشیم تا محرومیت مردم ما کاهش پیدا کند و از آنجایی که با محرومیت آشنا بوده‌ایم می‌دانیم که محرومیت برای افراد چه مشکلاتی ایجاد می کند.

وی ادامه داد : به همین دلیل برای ما بسیار شیرین است که در چنین شرایطی قرار بگیریم ، رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر برای یک فرد عادی نافله‌ها مستحبات است برای یک پاسدار عمل انقلابی مستحبات آن بوده که یکی از برجسته‌ترین این عمل انقلابی محرومیت زدایی است ، مسیر توسعه اقتصادی کشور به شرایطی بوده که بخش‌هایی از کشور در مناطق مختلف دچار محرومیت‌های روزمره هستند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد : محرومیت‌هایی که اگر به صورت اورژانسی آن‌ها را بررسی نکنیم شاید از روند زندگی قطع امید کنند ، در شهر اصفهان حصه ، ارزنان و دارک را داریم و در حال تهیه مستندسازی هستیم تا در این مسیر توجه بیشتری به این مناطق داشته باشیم ، در این محلات برآوردی داشته‌ایم که در یکی از محلات 15 هزار نفری ، 2800 نفر بی سواد وجود دارد.

سردار سلیمانی بیان کرد : مظاهر پیشرفت در برخی از این مناطق وجود ندارد که این مناطق در جوار شهر اصفهان است، در برآورد منطقه ارزنان و دارک نیز به همین شکل است ، در مناطق روستایی هم شرایط مشخص است ، نمی‌گویم در مرکز شهر خانواده محروم نداریم اما در اطراف شهر مناطقی وجود دارد که نیروهای انقلابی را الزام می‌کند و به همین دلیل مجموعه سپاه به کمک مردم در سراسر کشور آمده است.

وی گفت : سپاه باید در این مسیر قدم بردارد و شکرگزاریم که سپاه این مسیر را به خوبی شناخته و قدم برمی‌دارد ، در این مسیر ما شهید تقدیم کرده‌ایم ، بخشی از طرح‌های ما طرح‌های بسیج سازندگی در سراسر استان بوده و بخشی از آن طرح‌های قرارگاه سازندگی است که در دهستان‌های استان صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان اظهار داشت: بخشی از طرح‌ها را ناحیه امام صادق(ع) و ناحیه امام رضا(ع) در سطح شهر اصفهان در دست دارند که هزینه‌های این محرومیت‌زدایی به دست خیران صورت می‌گیرد ، بخشی نیز گروه‌های جهادی هستند که در استان و در خارج از استان اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی افزود: این اقدامات بسیار مفصل و موثر بوده و در بازدیدی که از یکی مناطق استان داشته‌ایم همه زیرساخت‌هایی که پس از انقلاب ساخته شده بود از بین رفته و در این مسیر قرارگاه سازندگی در حال بازسازی زیرساخت‌های این روستا هستند که این مسئله سبب موج بازگشت بسیاری از مردم روستا از شهر به روستا شده است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد : در روستاها مساجد و مدارس بهسازی و بازسازی شده‌اند، تعداد طرح‌ها بسیار است و با کمترین هزینه‌ها و بهترین کیفیت اقدامات صورت می‌گیرد و مشکلی که در این میان بوده نتوانسته‌ایم انعکاس درستی از این طرح‌ها در رسانه‌ها داشته باشیم، اقدامات بسیار مهمی را گروه‌های جهادی در خارج از برنامه‌ داشته‌اند.

وی تصریح کرد: اقدامات ناحیه امام صادق(ع) در بحث محرومیت‌زدایی بسیار موثر بوده و سعی بر این داشته‌اند که مسئولان ادارات را در مناطق برده تا از نزدیک با مشکلات رو به رو شوند که در این زمینه بسیار موثر بوده‌اند، حتی اگر کوچکترین قدمی برداریم مردم قدردان هستند و هر میزان توانایی داشته باشیم مشکلات را حل و رفع می‌کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان بیان کرد : نام استان اصفهان در کشور برخورداری گفته می‌شود اما ، برخی از نیازهای شهر اصفهان از شهرهای همجوار کمتر بوده و محرومیت‌های بسیار وجود دارد به ویژه حاشیه شهر اصفهان که دارای محرومیت هستند که حاشیه شهر به طور جدی‌تر باید در برنامه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/م

لزوم حضور نیروهای انقلاب در میدان محرومیت‌زدایی

برچسب ها: سپاه ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.