آهنچیان گفت: ۱۵ دانشگاه، ۵ پژوهشگاه، ۸ موسسه غیر انتفاعی و ۲۲ مرکز آموزش عالی و در مجموع ۵۱ دانشگاه و مرکزآموزش عالی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 51 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشوربه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در اجلاس روسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌های حوزوی با اشاره به ویژگی‌های سند راهبردی توسعه و پیشرفت متناظر علوم انسانی و معارف اسلامی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها افزود: ایجاد تعامل فعال با محیط جهانی و فرآیند های توسعه علم و فناوری ، توجه به اصل عقلانیت و تکریم علم و عالم ، تلفیق آموزش با تربیت و پژوهش از دیگر ویژگی های سند راهبردی گروه علوم حوزه‌ای به شمار می‌رود.

تاریخچه تشکیل گروه حوزوی- دانشگاهی

وی همچنین با مروری بر تاریخچه تشکیل گروه حوزوی- دانشگاهی گفت: گروه گسترش و برنامه ریزی علوم حوزوی – دانشگاهی در اواخر سال ۱۳۸۴ شکل گرفت و فعالیت خود را در قالب دبیرخانه گروه برنامه ریزی و گسترش علوم حوزه ای و با تشکیل ۵ کمیته تخصصی شامل حوزه ای، علوم عقلی، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت و علوم تربیتی آغاز کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی افزود: این دبیرخانه از سال ۱۳۹۰ با ۴ کمیته تخصص کار گروه علوم قرآن و حدیث، کارگروه علوم عقلی، کارگروه علوم انسانی و کارگروه فقه و حقوق به کار خود ادامه داده است.

 آهنچیان به آمار تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حوزوی اشاره کرد و افزود: در این بخش ۱۵ دانشگاه، ۵ پژوهشگاه، ۸ موسسه غیر انتفاعی و ۲۲ مرکز آموزش عالی و در مجموع ۵۱ دانشگاه و مرکزآموزش عالی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به تعداد برنامه های اصلی درسی مصوب فعال علوم حوزه ای گفت: تعداد برنامه های مصوب دوره دکتری ۴۴ برنامه، در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۸۱، دوره کارشناسی ارشد پیوسته ۸ و دوره کارشناسی پیوسته ۲۸ برنامه مصوب می باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.