طی پنج سال گذشته، ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان چهارمحال و بختیاری مقاوم سازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ملک‌محمد محمودیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر گفت: طی پنج سال گذشته، ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی در این استان با ۵۰۵ میلیارد ریال اعتبار مقاوم سازی شد.

وی افزود: همچنین در این مدت، با اختصاص ۱۰ هزار تن قیر، یک میلیون و ۷۰۰ متر مربع از محور‌های ارتباطی روستا‌ها آسفالت گردید.

محمودیان اضافه کرد: آسفالت یک میلیون و ۵۰۰ مترمربع دیگر از جاده‌های روستایی هم با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفت.

وی با بیان گازرسانی به ۱۱۲ روستای چهارمحال و بختیاری طی پنج سال گذشته ادامه داد: در حال حاضر ۴۶۴ روستای این استان از نعمت گاز برخوردار می‎باشد و شاخص گازرسانی به روستا‌ها به ۸۷ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در همین مدت، عملیات آبرسانی به ۶۴ روستا و عملیات برق رسانی به ۲۴ روستا انجام شد.

محمودیان افزود: ایجاد انبار‌های چند منظوره، راه اندازی تلفن ثابت در ۶۶۵ روستا، برقراری اینترنت در ۳۰۷ روستا، ایجاد ۲۱۸ کانون فرهنگی هنری مساجد و افزایش تولیدات کشاورزی به یک میلیون و ۴۰۰ تن از فعالیت‌های صورت گرفته در روستا‌های چهارمحال و بختیاری است.

۱۵ مهرماه به عنوان «روز ملی روستا و عشایر» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف

۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار