صدور ۷۰ هزار و ۵۸۸ فقره سند مالکیت مسکن

از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۷۰ هزار و ۵۸۸ فقره سند مالکیت مسکن روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد تا کنون، ۷۰ هزار و ۵۸۸ فقره سند مالکیت مسکن شهری و روستایی در استان صادر شده است.

سهراب رئیسی با بیان اجرای ۳۱۹ طرح هادی روستایی با اعتبار یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال در این مدت افزود: تهیه و بازنگری ۷۶۸ طرح هادی روستایی در استان نیز با اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال صورت گرفت.

وی اضافه کرد: از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین ۵۶ هزار فقره تسهیلات بهسازی و بازسازی و تعمیرات مسکن به ارزش سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال با همکاری بانک‌های عامل به افراد متقاضی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

رئیسی با بیان اینکه در این مدت ۸ هزار و ۶۸۴ قطعه زمین هم به متقاضیان واگذار شد ادامه داد: بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت تکمیل واحد‌های اقشار کم درآمد و واحد‌های خسارت دیده نیز پرداخت گردید.

وی اظهار داشت: در این مدت طرح مسکن مهر برای ۸ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی با اعتبار یک هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال اجرا شد.

رئیسی افزود: همچنین ساخت یک هزار و ۴۴۸ واحد مسکن شهری با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال و ساخت ۱۳۲ واحد مسکونی توسط انجمن خیرین مسکن ساز استان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام گرفت.

وی اضافه کرد: با جابجایی ۸۵ روستای در معرض خطر در قالب ۵۵ روستای جدیدالاحداث، شش هزار و ۵۶۰ خانوار این روستا‌ها اسکان داده شدند.

۲۱ تا ۳۰ فروردین ماه به عنوان دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد شعب بانک ملی، با هدف کمک به خانه‌سازی برای محرومین و مستضعفان تأسیس گردید.

انتهای پیام/خ

اجرای ۳۱۹ طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار