رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رسالت محوری و مهم نیروی انتظامی تامین و صیانت از نظم و امنیت داخلی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان عصر امروز در نشست تعاملی و هم اندیشی فرماندهی انتظامی با مسئولین قضائی استان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت فردی و اجتماعی اولین و مهم‌ترین نیاز انسان در جامعه می‌باشد و آسایش فردی اجتماعی محصول نظم و امنیت است.

وی افزود: لازمه آسایش فردی و اجتماعی که در بند هشت ماده ۴ قانون تشکیل نیروی انتظامی بر آن تاکید شده است، نظم و امنیت است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: نظم و امنیت از زیر ساخت‌های توسعه فردی- اجتماعی مورد توجه مردم و حاکمیت می‌باشند.

وی افزود: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی حسب قوانین مرتبط و ماموریت‌های متنوعی که به آن محول گردیده سهم عمده‌ای در نظم و امنیت و همچنین سهم قابل توجهی در تحقق عدالت کیفری در جامعه دارد.

موحد گفت: نقش تاثیرگذار نیروی انتظامی در سه مولفه مهم نظم، امنیت و عدالت، این سازمان را به یک سازمان تاثیرگذار و یکی از ارکان حاکمتی برای خدمت به مردم تبدیل کرده است.

نماینده ارشد دستگاه قضائی در استان کرمان افزود: باتوجه به ابعاد امنیت داخلی کشور دامنه مسئولیت پلیس از مرزبانی گرفته تا برقراری نظم در اجتماعات، فرهنگ، اقتصاد، نظارت بر اماکن تجاری و ... گسترده و پیچیده می‌باشد.

وی گفت: لذا سطح توقعات و انتظارات عمومی و حاکمیت از نیروی انتظامی متناسب با این جایگاه، خطیر و حساس است.

موحد افزود: اقتدار پلیس است که می‌تواند به نظم و امنیت عینیت ببخشد، منشا اقتدار حق است و از قانون نشات می‌گیرد.

وی گفت: اقتدار یک امر معنوی است و با صدای کلفت و اسلحه گرم و مشت محکم تفاوت دارد. بسیاری اقتدار را در همین امور ظاهری می‌بینند، اما در واقع اقتدار‌های ظاهری، شکننده هستند و به یک معنی اقتدار نیستند.

موحد افزود: اقتدار وضعیتی است که نیروی انتظامی در حوزه مسئولیت خود احساس قدرت کند و احاد مردم نیز دریابند که پاسدار امنیت فردی و اجتماعی آنان یک مجموعه مقتدر است که می‌تواند از مردم دفاع کند؛ و همچنین مخلان امنیت به این فهم برسند که نیروی انتظامی مقتدر و تواناست.

وی با اشاره به اینکه باید بین اقتدار پلیس و خشونت تفاوت قائل شد، گفت: مولفه‌های اصلی اقتدار پلیس قانون گرایی، اعتماد اجتماعی، جلب مشارکت عمومی خدمت گذاری و قاطعیت در اجرای قانون می‌باشند.
انتهای پیام/ی

باید بین اقتدار پلیس و خشونت تفاوت قائل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار