معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه برای نخستین بار با کسب رتبه (+ ۱۰۰۱) جزو ۱۲۵۰ دانشگاه‌های برتر جهان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛پروفسور مقصود سلیمانپور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه امروز در جمع خبرنگاران گفت: در گزارش نتایج رتبه بندی ۲۰۱۹ تایمز که در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ برابر با چهارم مهر ماه ۱۳۹۷ منتشر گردید، دانشگاه ارومیه در بین ۱۲۵۰ دانشگاه جهان برای نخستین بار توانست در رتبه (+ ۱۰۰۱) قرار گیرد.
 
وی افزود:پایگاه رتبه بندی تایمز (Times Higher Education) از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که هر سال یکبار دانشگاه‌های جهان را رتبه بندی می‌کند.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه تصریح کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته، دانشگاه ارومیه از لحاظ آموزشی رتبه ۷۰۹، پژوهشی رتبه ۹۱۸، استنادات علمی رتبه ۱۱۰۶، درآمد‌های صنعتی حاصل از قرارداد‌های ارتباط با صنعت ۹۲۶ و از لحاظ وجهه بین المللی رتبه ۱۲۴۷ جهان را کسب کرد و در نهایت با کسب رتبه (+ ۱۰۰۰) توانست جزو ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان شود.
 
وی یادآوری کرد: دانشگاه ارومیه در رتبه بندی سایماگو در سال ۲۰۱۲ برابر (سال ۱۳۹۱) رتبه ۲۲۱۹ را کسب کرده بود.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در خصوص معیار‌ها و شاخص‌های در نظر گرفته شده در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان نیز گفت: پایگاه بین المللی تایمز ۵ معیار کلی شامل: آموزش با وزن کلی ۳۰ درصد و متشکل از ۵ شاخص، پژوهش با وزن کلی ۳۰ درصد و متشکل از ۳ شاخص، استنادات علمی با وزن کلی ۳۰ درصد و متشکل از یک شاخص، وجهه بین المللی با وزن کلی ۵/۷ درصد و متشکل از ۳ شاخص و درآمد صنعتی با وزن کلی ۵/۲ درصد و متشکل از ۱ شاخص؛ را در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در نظر می‌گیرد.
 

حضور دانشگاه‌های ۸۶ کشور جهان در رتبه بندی تایمز

 
پروفسور سلیمانپور با بیان اینکه در این رقابت ۱۲۵۰ دانشگاه از ۸۶ کشور جهان رتبه بندی شدند افزود: ۱۴۱ دانشگاه از کشور‌های اسلامی در رتبه بندی تایمز حضور داشتند و از کشورمان نیز ۲۹ دانشگاه در این رقابت‌ها بودند که از بین دانشگاه‌های داخل کشور دانشگاه ارومیه رتبه ۲۲ را کسب کرد.
 
پروفسور سلیمانپور در ادامه اظهار کرد: دانشگاه ارومیه در رتبه بندی تایمز در زمینه آموزش رتبه ۷۰۹، در پژوهش رتبه ۹۱۸، از لحاظ استنادات ۱۱۰۶، درآمد‌های صنعتی رتبه ۹۲۶، و از لحاظ وجهه بین المللی رتبه ۱۲۴۷ جهان را از آن خود کرده است.
قرارداد ۴ میلیارد تومانی دانشگاه ارومیه با صنعت در شش ماهه سال جاری
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت ایجاد ثروت و صنعت توسط دانشگاه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۳ درآمد ما از محل قرارداد‌های ارتباط با صنعت دانشگاه ارومیه در حدود ۷۳۰ میلیون تومان بود که در سال گذشته با ۶ برابر افزایش به ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید و خوشبختانه در نیمه نخست سال جاری نیز ۴ میلیارد تومان در این خصوص عقد قرارداد شده است.
 
به گفته پروفسور سلیمانپور، دانشگاه ارومیه در زمینه قرار داد‌های تحقیقاتی رتبه ۱۲ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.