مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه از ثبت نام ۷۷ هزار ۱۴۱ دانش آموز در مدارس این مدیریت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ محمد مجرد قره باغ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه از ثبت نام ۷۷ هزار ۱۴۱ دانش آموز در مدارس این مدیریت خبر دادو گفت: از تعداد کل دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس این مدیریت ۷۰ هزار و ۷۰۴ دانش آموز در مدارس دولتی و ۶ هزار و ۴۳۷ دانش آموز در مدارس غیر دولتی ثبت نام شده اند.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه با اشاره به اینکه بیشترین تعداد دانش آموزان ثبت نامی این مدیریت با آمار ۴۶ هزار ۴۳۷ نفردر مقطع ابتدائی می‌باشد، افزود: ۱۷ هزار ۴۸۸ دانش آموزان دوره اول و ۱۳ هزار ۲۰۷ دانش آموز دوره دوم آمار دانش آموزان ثبت نامی این مدیریت به تفکیک مقطع تحصیلی می‌باشد.


وی افزود: در سالتحصیلی جدید ۶۱۹ دانش آموز نیز در مقطع پیش دبستانی این مدیریت ثبت نام شده اند.


مجرد تعداد مدارس مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه برای سالتحصیلی جدید را ۳۰۴ مدرسه برشمرد و گفت: از تعداد کل مدارس این مدیریت ۱۷۸ مدرسه ابتدائی، ۷۴ مدرسه دوره اول متوسطه و ۵۲ مدرسه برای دوره دوم متوسطه می‌باشد.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه به تعداد کلاس‌های آماده شده این مدیریت برای سالتحصیلی ۹۷ – ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: امسال یک هزار و ۶۳۶ کلاس در مقطع ابتدائی، ۵۶۳ کلاس در مقطع اول متوسطه و ۵۳۶ کلاس در مقطع دوم متوسطه میزبان دانش آموزان این مدیریت خواهند بود.


این مقام مسئول به استقرار پایه تحصیلی دوازدهم در سالتحصیلی جدید اشاره و  یاد آور شد: در همین راستا امسال تعداد کلاس‌های دوره دوم متوسطه نسبت به سال گذشته ۵۹ کلاس افزایش یافته است.


وی به آمار هنرستان‌های مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ۲۲ هنرستان در این مدیریت نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام کرده اند.


مجرد تعداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌های این مدیریت را ۱۴ رشته و تعداد رشته‌های کارودانش را ۱۸ رشته عنوان کرد.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه همچنین به برنامه‌های ستاد پروژه مهر برای سالتحصیلی جدید در این مدیریت اشاره و از میزبانی آئین نمادین استانی زنگ مهر در ناحیه ۲ ارومیه خبر داد و گفت: مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه با تمام توان آماده میزبانی این آئین استانی می‌باشد.
انتهای پیام/ح


تعداد دانش آموزان ناحیه ۲ آموزش وپرورش ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.