وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:آذربایجان غربی در شاخص ارتباطات رتبه ۲۸ کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ محمد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوشنبه شب با حضور در برنامه اولدوز صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان در شاخص های توسعه ارتباطات در جایگاه مطلوب قرار ندارد گفت: دلیل عقب ماندگی استان از لحاظ شاخص ict، پایین بودن سه شاخص توسعه فناوری ارتباطات است که یکی آموزش و سواد بوده که در قیاس با سایر استان‌ها رده پایین تری دارد و باید به آن توجه شود و حتی جمعیت روستایی استان هم قابل توجه بوده و فناوری اطلاعات هم می‌تواند در سوادآموزی نقش به سزایی داشته باشد.

آذربایجان غربی در شاخص ارتباطات رتبه ۲۸ کشوری را دارد/اختصاص۲۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی استان

 

وی با اشاره به طرح ثبت تلفن همراه گفت: با اجرای این طرح از ۹۵ درصد تلفن‌های همراه که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند جلوگیری شده است.

در یک سال گذشته تلاش فراوانی در وزارتخانه انجام شد تا سطح دسترسی مردم آذربایجان‌غربی در این زمینه توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های استان سرمایه‌گذاری و پنج پروژه مهم برای آذربایجان‌غربی تعریف شد که یکی از آن‌ها توسعه نسل سوم و چهارم تلفن همراه در تمامی شهر‌های استان بود تا در دسترس قرار گیرد و در این زمینه، بیش از ۳۸۰ سایت نسل سوم در آذربایجان‌غربی راه اندازی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه نیز تا پایان سال اول دولت دوازدهم مهم بود که در کشور انجام گیرد افزود: در این رابطه نیز بیش از ۲۷۰ سایت نسل چهارم تلفن همراه نصب و راه اندازی شد.

وی بیان کرد: بنابراین این اقدامات باعث شد که امروز تمامی مناطق شهری و روستایی آذربایجان‌غربی از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار شوند.

آذری جهرمی گفت: در یک سال گذشته در ۶۵۰ روستای آذربایجان‌غربی، تلفن ثابت و اینترنت واگذار شد و علاوه بر آن، برای کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی و افزایش پایداری شبکه ارتباطی در استان، ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری در مسیر‌های ارتباطی بین شهری دایر شد.

وی به موضوع توسعه خدمات دولت الکترونیک و به ویژه بانکداری الکترونیک در مناطق روستایی اشاره کرده و اظهار کرد: در یک سال گذشته وزارت ارتباطات موفق شد تا در ۶۵ روستای آذربایجان‌غربی خدمات پست‌بانک را توسعه دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد تومان نیز دولت، سرمایه گذاری کرد بنابراین هدف از این سفر دو روزه به آذربایجان‌غربی رونمایی از دستاورد‌ها و ارائه گزارش به مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه از فردا اقدامات اجرایی برخی پروژه‌ها در استان آغاز می‌شود بیان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌ها که اجرای آن از تاکیدات و درخواست‌های خود مردم است، تکمیل پوشش جاده‌ای آذربایجان‌غربی است.

آذری جهرمی با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های این استان فاقد پوشش مناسب ارتباطی هستند گفت: پس با احداث ۸۰ سایت تا پایان سال،  ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان به صورت کامل تحت پوشش قرار گیرد.

وی از احداث ۶۰۰ سایت موبایل جدید در آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار کرد: از سوی دیگر ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی تا پایان امسال به شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: علاوه بر آن، در ۱۷۰ روستای استان نیز عملیات اجرایی توسعه‌ای اینترنت خانگی و تلفن ثابت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها از فردا با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۹ میلیارد تومان آغاز می‌شود و امید است که تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/م

 

سفر وزیر ارتباطات در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.