استاندار آذربایجان غربی گفت:شهرستان خوی ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای اداری خوی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، با ابراز خرسندی از الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو گفت:شهرستان  خوی ظرفیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارد و زیر ساخت‌های منطقه آزاد بعد از تصویب شورای نگهبان ایجاد خواهد شد و نیروی انسانی بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد، اما متاسفانه برخی به شهر‌های دیگر مهاجرت کردند و باید زمینه بازگشت این سرمایه گذاران فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: استان ۵۷۰ کیلومتر مرز مشترک داشته و ظرفیت‌های بزرگی سرمایه گذاری در آذربایجان غربی وجود دارد و همچنین پنج پایانه مرزی و ظرفیت‌های خوب کشاورزی در استان وجود داشته و یکی از ظرفیت‌های بزرگ آن معدن است که توجه خاصی بدان نشده است.

وی بیان کرد: بزرگترین معادن طلای کشور در جنوب استان همچون تکاب وجود دارد و این شهر محروم‌ترین شهر استان است و متاسفانه برنامه ریزی‌های خوبی در توسعه استان انجام نگرفته و متاسفانه در شاخص‌های توسعه در رده بیست و هشتم کشور است و در درآمد نیز رتبه بیست و هفتم را دارد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: در دو سه ساله اقدامات خوبی انجام گرفته و رشد خوبی داشتیم شاخص گازرسانی در روستا‌ها به ۶۰ درصد رسیده و امید است شهرستان خوی به قطب فرهنگی کشور در بیاید.
انتهای پیام/م

استاندار آذربایجان غربی در خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.