معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت:مهاجرت‌های صورت گرفته به شهر کرمان مدارس کرمان به ویژه مدارس حاشیه شهر را با تراکم بالای دانش‌آموزان روبه‌رو کرده است.

مهاجرت ،علت تراکم جمعیت دانش آموزان در مدارس شهر کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا دعاگویی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سطح استان میانگین تعداد معلمان به دانش‌آموزان وضعیت بسیار خوبی دارد.

دعا گویی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شاخص‌هایی دارد که یکی از این شاخص‌ها نسبت معلم به تعداد دانش‌آموزان است .

وی با اشاره به اینکه در نقاطی از استان به واسطه جلوگیری از ترک تحصیل حتی یک دانش‌آموز مدرسه تک کلاسه برای فقط یک دانش‌آموز تشکیل شده است گفت: متاسفانه در دو ناحیه آموزش و پرورش شهر کرمان تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها بالاست و وضعیت خوبی در این شاخص در مدارس شهر کرمان نداریم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد عنوان کرد: یکی از مسائلی که به این مشکل دامن زده است خارج شدن تعدادی از مدارس کرمان از چرخه آموزشی به واسطه زلزله‌های سال گذشته است.

دعاگویی با تاکید بر اینکه حل این مسئله نیازمند کمک و اعتبارات ملی در این حوزه است بیان کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با اعتبارات موجود از عهده حل این مسئله در بازه زمانی کوتاه برنمی‌آید.

وی با بیان اینکه خیرین در حوزه مدرسه‌سازی کمک‌های خوبی در استان دارند افزود: امیدواریم که بتوانیم این مسئله را حل کنیم و این مسئله روز به روز در حال بهتر شدن است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه رشد دانش‌آموزی ما در کشور طی سال‌های گذشته رشد سینوسی دارد بیان کرد: در سال‌های 72 تا 74 تراکم دانش‌آموزی در کشور به شدت بالا بود و چیزی حدود 17 میلیون دانش‌آموز در کشور وجود داشت.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار