فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:در آسیب شناسی کارشناسان پلیس در حوزه جرائم بیشتر جرمی که رخ می‌دهد ناشی از عدم آموزش افراد است که در صورت شناخت کافی اتفاق نمی‌افتد.

آ️موزش و شناخت کافی افراد جرائم را کاهش می‌دهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان  در مراسم تجلیل ازفعالان آموزش همگانی ضمن تبریک هفته ناجا به کلیه پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی گفت:آنچه در یک جامعه موثر است، بحث آموزشی است و در هر کشوری که آموزش و پرورش موفق باشد آن کشور در همه زمینه‌های دیگر هم موفق خواهد بود.

وی افزود: اگر حکومت‌ها ارزش آموزش و پروش را بدانند و به آن‌ها اهمیت بدهند بقیه نهاد‌ها هم کار خود را درست انجام می‌دهند زیرا خروجی آموزش و پرورش همان مسئولان و اعضای سازمان‌ها هستند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: دولت باید بیش از همه ارگان‌ها به آموزش و پرورش برسد زیرا باعث می‌شود که تنش‌ها و جرائم به حداقل برسد و ما می‌توانیم در این زمینه از تجارب کشور‌های موفق استفاده کنیم.

وی گفت:جمع آوری مستندات از کف جامعه و اطلاع رسانی آن‌ها به سطوح بالای مدیریتی باعث موفقیت روز افزوون در همه مراحل می‌شود زیرا اگر مشکلات از سرپنجه‌ها جمع آوری شود و راهکار‌های مفید ارائه شود به تدریج مشکلات حل خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه افزود: باید راهکار‌هایی ارائه شود تا افراد نخبه و باهوش جذب نهاد‌های آموزشی شوند تا بهتر بتوانند به بچه‌های این مرز و بوم خدمت کنند.

وی بیان داشت:کار پلیس بیشتر در موضوعات امنیتی است، ولی در مراحل مختلف ناگزیر است برای کاهش جرائم به موضوعات آموزشی بیشتر بپردازد و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی تصریح کرد: باید سایر دستگاه‌ها هم به کمک پلیس در بحث آموزش بیایند و در بسیاری از موارد برنامه‌های نیروی انتظامی در کار آموزش در مجموعه آموزش و پرورش شکل می‌گیرد که باید در اینجا از همکاری آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

سردار بنی اسدی افزود:در آسیب شناسی که پلیس انجام داده بیشتر جرائم ناشی از عدم شناخت و آموزش کافی افراد است که اگر این‌ها آموزش‌های لازم را ببیند در بسیاری از مواردشاهد کاهش جرائم خواهیم بود.
انتهای پیام/ح

شناخت افراد به کاهش جرائم کمک می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار