رئیس جمهور سوریه در سخنانی گفت پیروزی سوریه در استان ادلب به شکست کامل نقشه‌های غرب منجر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به  نقل از سانا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: جنجال غربی‌ها پیش از عملیات ادلب نشان داد که این امر برای آنها سرنوشت ساز است، زیرا پیروزی سوریه در آن به شکست کامل نقشه‌های آنها در سوریه منجر می شود.

رئیس جمهور سوریه که در نشست کمیته مرکزی حزب بعث سوریه حضور داشت، افزود: توافق در خصوص ادلب، اقدامی موقت است که دستاورد‌های میدانی مختلف و در صدر آن‌ها حفظ جان شهروندان را به دنبال داشته است.

بشار اسد در این نشست، گزارشی از آخرین تحولات سیاسی و میدانی ارائه و تاکید کرد آنچه در سوریه جریان دارد را نمی‌توان از آنچه اخیرا به عنوان «معامله قرن» مطرح شد، جدا دانست.

او افزود: این مسئله‌ای قدیمی در خصوص مسئله فلسطین بود، اما اخیرا با هدف استفاده از خروج بسیاری از کشور‌ها از رویارویی با دشمن اسرائیلی جلو انداخته شده است.

رئیس جمهور سوریه اضافه کرد آنچه اخیرا از فشار‌های غربی پیش از نبرد ادلب شاهد بودیم به این علت است که مسئله‌ای سرنوشت ساز برای آن‌ها به شمار می‌رود چرا که پیروزی سوری‌ها، شکست طرح‌های آن‌ها را در خصوص سوریه به دنبال خواهد داشت و سوریه را خطرناکتر از آنچه در گذشته بود در مقابل طرح‌های آن‌ها به شکل معامله قرن یا دیگر طرح‌های آن‌ها در منطقه قرار می‌دهد و الگویی جدید برای کشور‌های منطقه و جهان شکل خواهد داد.

بشار اسد درباره توافقی که در خصوص ادلب صورت گرفت افزود: موضع کشور سوریه روشن است و این استان و دیگر مناطق سوریه باقی مانده در کنترل تروریست‌ها به کنترل دولت سوریه بازخواهد گشت و این توافق، اقدامی موقت است که دولت سوریه از طریق آن دستاورد‌های میدانی زیاد و در صدر آن‌ها جلوگیری از ریخته شدن خون را محقق کرد.

او تاکید کرد هر چقدر ما به طرف پیروزی حرکت کنیم دشمنان سوریه تلاش‌های خود را برای فرسایش نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن بیشتر خواهند کرد و برای همین ما برابر چالش‌های داخلی قرار داریم که خطرات آن کمتر از این جنگ نیست.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما به طرف نبرد بومی کردن مجدد بخش‌هایی حرکت می‌کنیم که خاستگاه هرج و مرج و تروریسم بوده است تا این مناطق به شکافی تبدیل نشوند که  در آینده سوریه را مورد هدف قرار دهند.

او تاکید کرد حزب بعث باید در برطرف کردن پیامد‌های این جنگ ایفای نقش کند و بررسی دقیقی درباره جامعه و تغییراتی که در آن صورت گرفته است، انجام دهد.

بشار اسد همچنین بر ضرورت تمرکز بر فعالیت کمیته مرکزی حزب بعث و فعالسازی نقش آن تاکید کرد و افزود همه پیشنهاد‌هایی که در نشست‌های این حزب ارائه می‌شود باید سازوکار روشنی را درباره مشخص کردن مسئولیت‌ها و در چارچوب زمانی مشخص شامل شود.

او بر ضرورت ایجاد سازوکار گفتگو و همکاری به گونه‌ای که تصمیم گیری در سطح رهبری حزب را آسانتر کند، تاکید کرد.

بشار اسد پس از آن به سوالات حاضران در خصوص مسائل حزبی و تحولات سیاسی و میدانی پاسخ داد.

انتهای پیام/

اظهارات بشار اسد در نشست کمیته مرکزی حزب بعث سوریه

برچسب ها: سوریه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار