مدیرکل کتابخانه هایعمومی استان کردستان از بنیانگذار کوچکترین کتابخانه کردستان که فقط با یک قفسه کتاب به ارائه خدمات به مردم می پردازد تقدیر کرد .

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد عبدالملکی مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در بازدید از این کتابخانه کوچک و در دیدار با متولی برپایی آن گفت: این اقدام قابل تحسین، جالب توجه و نشات گرفته از دغدغه های فرهنگی یک جوان در منطقه حاشیه نشین شهر سنندج است .

وی عنوان کرد: بدون شک این اقدام که تنها در راستای خدمت رسانی به مردم و با کمترین امکانات صورت گرفته بسیار مهم است و می تواند بحث  کتابخوانی را در کانون توجهات قرار دهد .

وی با اشاره به نبود کتابخانه عمومی در منطقه منفصل شهری نایسر عنوان کرد: این منطقه با جمعیتی بالغ بر 75 هزار نفر فاقد کتابخانه عمومی است و در تلاش هستیم این کمبود را حداقل با راه اندازی یک کتابخانه جبران کنیم .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان کرد: پروژه ساخت یک کتابخانه عمومی نهادی در سال های قبل کلید خورده و هم اکنون عملیات ساخت آن در حال اجراست .

عبدالملکی عنوان کرد: این پروژه در واقع یک مجتمع فرهنگی و هنری و تفریحی در منطقه منفصل شهری نایسر است که بخشی از آن به راه اندازی کتابخانه اختصاص می یابد .

وی ادامه داد: با راه اندازی این کتابخانه می توان نیازهای مردم این منطقه از شهرستان سنندج را در حوزه های فرهنگی به ویژه در زمینه کتاب برطرف نمود هر چند این امر نمی تواند به طور کامل کمبودها را برطرف کند .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان قول مساعد داد که با اهدای امکانات سخت افزاری بیشتر از جمله قفسه و ارتقای تعداد منابع زمینه توسعه این کتابخانه را فراهم کند .

متولی کلوپ یاران و مجری راه اندازی کوچکترین کتابخانه استان کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: از سال 91 و با امکانات بسیار محدودی یک مرکز فرهنگی، هنر ی و تفریحی را در فضایی کم بر ای استفاده جمعیت گسترده و محروم منطقه نایسر ایجاد کردم .

وریا فتحیانی عنوان کرد: ایجاد کتابخانه بنابر نیاز و درخواست تعداد زیادی از مراجعان که اغلب آن ها کودکان و نوجوانان بود صورت گرفت و کوچکترین کتابخانه استان کردستان و شاید هم کشور تنها با یک قفسه راه اندازی شد .

وی گفت: نامگذاری این کتابخانه عمومی با عنوان کوچکترین کتابخانه دنیا در واقع نوعی دعوت و درخواست از مسئولان برای حمایت از مردم محروم این منطقه است که با وجود جمعیت زیاد دارای کمترین امکانات فرهنگی، هنری و تفریحی است .

فتحیانی خواستار حمایت مسئولان از منطقه محروم نایسر سنندج شد و افزود: جمعیت بیشتر ساکن در منطقه نایسر کم برخوردار هستند و با توجه به نبود امکانات در این حوزه زمینه برای مشکلات اجتماعی بسیار زیاد است .

متولی کلوپ یاران و مجری راه اندازی کوچکترین کتابخانه استان کردستان در رابطه با وضعیت کتابخانه کوچک خود گفت: خوشبختانه و با وجود اینکه کتاب های موجود بسیار کم و قابل ذکر نیست استقبال مردم بسیار خوب بوده است .

در پایان این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اهدای لوح تقدیر و چندین جلد کتاب از خدمات این جوان خلاق سنندجی تقدیر کرد.

گفتنی است؛ این کتابخانه که تنها دارای یک قفسه کتاب است در یک کلوپ فرهنگی، ورزشی در منطقه نایسر سنندج واقع شده و به شیوه های مختلف به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد .

انتهای پیام/م

تجلیل از متولی راه اندازی کوچکترین کتابخانه استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار