مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تغییر مزه و بوی آب آشامیدنی بجنورد به لحاظ بهداشتی مشکلی ایجاد نکرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ غلامحسین ساقی مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به گلایه برخی شهروندان بجنوردی از بو و طعم ناخوشایند آب که سبب نگرانی آنان شده بود ، گفت: هم اکنون شاخص کیفیت آب که در شبکه توزیع آب شهر بجنورد جاری و از کیفیت خوب ، سالم و بهداشتی برخوردار است و تنها مشکل مزه و بوی دارد که جای نگرانی وجود ندارد.

وی علت تغییر طعم و بوی آب آشامیدنی بجنورد را ناشی از آشفتگی و وارونگی جریان آب در مخزن سد شیرین دره دانست و افزود: با سرد شدن هوا ، جریان همرفتی در مخزن سد ایجاد می‌شود و آب سطح سد که سرد و سنگین‌تر است به سمت پایین جریان پیدا می‌کند و آب گرم و سبک از لایه‌های زیرین سد به بالا می‌آید و در میان این آشفتگی، آبی که در لایه‌های زیرین است و طعم و بوی متفاوتی دارد وارد مدار می‌شود.

ساقی گفت: طعم و بوی آب در سطوح پایین‌تر که لایه‌های بی هوازی در مخزن سد است ، طعم و بوی یکسانی با آب سطح سد ندارد و البته به مذاق مردم ناخوشایند آمده است.

وی افزود: برای حل این مشکل راه کار بلند مدت و کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد و تزریق کربن فعال و پایین آوردن سطح «پی اچ» آب از جمله راهکار‌های کوتاه مدت است که در تصفیه خانه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: دریچه موجود آبگیری، برای شرب و کشاورزی مشترک است و محل آبگیری آب آشامیدنی نمی‌تواند از همان دریچه‌ای باشد که آب برای مصارف کشاورزی رها سازی می‌شود، بنابراین باید محل آبگیری برای آب شرب از سطح بالاتر سد انجام پذیرد.

وی اظهار کرد: در جلسات متعددی که از سال‌های گذشته با شرکت آب منطقه‌ای انجام پذیرفته این شرکت در حال انجام اقدامات لازم برای رفع این مشکل است و به زودی این اقدام انجام خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام / ب 

 


آب شهر بجنورد از کیفیت خوب، سالم و بهداشتی برخوردار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.