مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: رفع تنش آبی در سطح استان، نیازمند حفر و تجهیز ۲۴ حلقه چاه است.

رفع تنش آبی در خراسان شمالی نیازمند حفر ۲۴ حلقه چاه استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ حلقه چاه در سطح شهرستان های خراسان شمالی حفر شده است، گفت: برای حفر ۲۴ حلقه چاه که آب آشامیدنی مردم خراسان شمالی تامین می شود، ۲۵۷ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

ساقی افزود: حفر و تجهیز ۲۴ حلقه چاه برای رفع تنش آبی شهرهای خراسان شمالی در دستور کار قرار دارد که با تامین اعتبار، حفر آن با سرعت انجام می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون برای حفر ۱۴ حلقه چاه در خراسان شمالی از هزینه های جاری این شرکت استفاده شده تا به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیان کرد: باوجود اینکه هوای استان رو به سردی است و میزان مصرف آب کاهش یافته اما همچنان با مشکل تنش آبی مواجه هستیم.

ساقی با بیان اینکه آب آشامیدنی مردم شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین به وسیله سد تامین می شود، گفت: امسال کاهش بارندگی در خراسان شمالی، خالی شدن سدهای بارزو و بیدواز را در پی داشت به همین دلیل برای تامین آب آشامیدنی این شهرستان ها با مشکل روبرو شدیم.

وی اظهارکرد: درحال حاضر آب آشامیدنی شهروندان بجنورد، شیروان و اسفراین به وسیله ۱۰۰ حلقه چاه تامین می شود که با حفر ۲۴ حلقه چاه دیگر تنش آبی رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: حفر و تجهیز ۲۴ حلقه چاه معادل یک چهارم چاه های موجود، خواهد بود.

انتهای پیام/ب

حفر ۲۴ حلقه چاه در خراسان شمالی

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.