رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: اورژانس هوایی استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ ماموریت انجام داده است.

انجام ۳۵ ماموریت از سوی اورژانس هوایی یزداحمد دهقان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ مصدوم در قالب ۲۲ ماموریت از خدمات اورژانس هوایی استفاده کرده اند.

دهقان با بیان اینکه عمده ماموریت‌های اورژانس هوایی هنگام حوادث ترافیکی، شرایط بحرانی، خطر‌های بالقوه و مواجه با بیماران قلبی و مادران باردار است تاکید کرد درخواست اورژانس هوایی صرفا باید از سوی تکنسین اورژانس انجام شود.

وی وظیفه اورژانس هوایی را حذف واسطه‌های تحویل مصدوم از محل حادثه تا بیمارستان تخصصی دانست و افزود: اورژانس هوایی نهایتا یک ساعت بعد از اعزام به محل حادثه مصدوم را مستقیم به بیمارستان تخصصی تحویل می دهد.

دهقان در ادامه ماموریت‌های اورژانس هوایی را ماموریت‌های پر خطر دانست و گفت: در حال حاضر پایگاه اورژانس هوایی واقع در پایگاه شهید ذوالفقاری در پردیس دانشگاه علوم پزشکی است و۱۰۰نقطه فرود که شامل کل پهنه جغرافیایی استان است حتی نقاط کور شناسایی و آماده شده است .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به نیاز استان برای گسترش اورژانس‌های زمینی گفت: دست یاری خیرین را برای گسترش اورژانس زمینی استان به گرمی میفشاریم.

انتهای پیام/ی

آماده باش کامل اورژانس هوایی یزد هنگام حوادث ترافیکی

 

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار