معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از جدا شدن و مدیریت صف تحویل چغندرقند در کارخانه قند شهرستان شیروان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبجنورد؛  تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به جدا شدن صف تحویل چغندرقند در کارخانه قند شهرستان شیروان گفت: با توجه به کم آبی در تابستان رشد گیاه چغندر در استان به تاخیر افتاد در نتیجه زمان برداشت و تحویل آن از سوی کارخانه به عقب افتاده است و چغندرکاران استان محصول تولیدی خود را از پنجم مهرماه تحویل کارخانه قند شیروان دادند.

وی همچنین افزود: یکی از عواملی که سبب شد تا کارخانه قند شیروان در سال گذشته با مشکل تحویل مواجه شود این بود که این کارخانه قند علاوه بر چغندر‌های تولید شده در خراسان شمالی چغندرقند‌های سایر استان‌ها را نیز دریافت می‌کرد و مدیریتی در تحویل آن وجود نداشت.

تشکری بیان کرد: از سوی دیگر کارخانه قند شیروان در سال‌های گذشته به علت هوای گرم نمی‌توانست تمامی بار‌ها را همزمان تحویل بگیرد و باید آن‌ها را بر روی زمین می‌ریختند که از عیار آن‌ها کاسته می‌شد.

وی اظهار کرد: برای اینکه مشکل سال گذشته به وجود نیاید قرار شده در تحویل چغندر قند مدیریت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: به کشاورزان اعلام شده که زمان برداشت محصول خود را با کارخانه قند هماهنگ کنند چراکه ناهماهنگی موجب وارد شدن ضرر به آن‌ها می‌شود.

وی میزان سطح زیرکشت چغندرقند در خراسان شمالی را دو هزار و ۲۲۲ هکتار بیان کرد و گفت: از این سطح زیرکشت ۵۲ تن جغندر قند در استان برداشت خواهد شد.

تشکری گفت: سال گذشته ۴۳ تن محصول چغندر در استان برداشت شد.

انتهای پیام/ ب


سطح زیرکشت چغندرقند در خراسان شمالی دو هزار و ۲۲۲ هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.