کمیسر تجاری اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد به رغم آرامش شکننده میان اتحادیه اروپا و آمریکا درباره طرح تجاری، عوارض گمرکی آمریکا خودرو‌های اروپایی را همچنان تهدید می‌کند.

سنگینی تهدید عوارض گمرکی آمریکا بر خودرو‌های اروپاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سسیلیا مالمستروم، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد به رغم آرامش شکننده میان اتحادیه اروپا و آمریکا درباره طرح تجاری، عوارض گمرکی آمریکا خودرو‌های اروپایی را همچنان تهدید می‌کند.

مالمستروم در پایان نشست وزیران بازرگانی اتحادیه اروپا در شهر اینسبروک اتریش اعلام کرد "این تهدید برای فردا نیست، زیرا تحقیقات طرف آمریکایی هنوز به پایان نرسیده، اما این امر ممکن است به طور کامل روی دهد.

رئیس جمهور آمریکا در پایان ماه مه تحقیقاتی را درباره واردات خودرو به منظور مشخص نمودن تاثیر آن بر امنیت ملی آمریکا درخواست کرد که شرکای تجاری آمریکا این استدلال را بی معنی ارزیابی کردند. این گزارش قرار است پیش از ماه فوریه ارائه شود.

ترامپ در ماه ژوئن تهدید کرده بود عوارض گمرکی ۲۰ درصدی بر خودرو‌هایی که از اتحادیه اروپا وارد می‌شوند، اعمال کند.

مالمستروم با اشاره به این مطلب که کمیسیون فهرستی از محصولات آمریکایی را برای اعمال عوارض گمرکی تلافی جویانه آماده کرده است، اعلام کرد: «در صورتی که عوارض گمرکی آمریکا برقرار شود، ما (برای مقابله با آن) آماده هستیم.»

در ماه ژوئن اتحادیه اروپا در واکنش به اعمال مجازات عوارض گمرکی واشنگتن بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا، بر مجموعه‌ای از محصولات آمریکایی عوارض گمرکی بست.

بعد از این اتفاقات، به دنبال دیدار ماه ژوئیه میان ژان-کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و دونالد ترامپ، تنش‌های تجاری میان اروپایی‌ها و آمریکا کاهش یافت.

دو طرف در این دیدار متعهد شدند برای حذف عوارض گمرکی بر کالا‌های صنعتی میان اتحادیه اروپا و آمریکا به جز بخش خودرو باهم همکاری کنند. سپس دو طرف بر بحران تجاری میان دو منطقه آتش بس دادند.

مالمستروم صبح روز جمعه به وزیران تجارت اروپا اوضاع مذاکرات با آمریکا را ارائه کرد، اما به نظر می‌رسد این مسئله از ماه ژوئیه به این طرف پیشرفتی نداشته است.

مالمستروم اذعان کرد کار مقدماتی درباره توافقنامه تجاری احتمالی برای کالا‌های صنعتی هنوز آغاز نشده است.

انتهای پیام/

سخنان کمیسر تجاری اتحادیه اروپا درباره عوارض گمرکی خودرو‌های اروپایی در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار