ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا گفت تردید دارد تا بعد از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا تحرک چندانی در گفتگو‌های تجاری این کشور با چین صورت گیرد و بند موسوم به "کشور غیربازاری" در توافق تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا مانند قرصی سمی علیه توافقات تجاری با چین عمل خواهد کرد.

تردید وزیر بازرگانی آمریکا درباره تحرک جدی در گفتگو‌های تجاری با چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا روز جمعه گفت تردید دارد تا بعد از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا تحرک چندانی در گفتگو‌های تجاری آمریکا با چین صورت گیرد.

وی افزود بند موسوم به "کشور غیربازاری" در توافق تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا مانند قرصی سمی علیه توافقات تجاری با چین عمل خواهد کرد.

ویلبر راس گفت: «کار گنجاندن "قرص سمی" برای بازداشتن کشور‌ها از معاملات تجاری با چین که در توافق تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا صورت گرفته ممکن است در دیگر معاملات تجاری آمریکا در آینده از جمله توافقات تجاری با ژاپن و اتحادیه اروپا تکرار شود.»

وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد انتظار ندارد تحرک چندانی در گفتگو‌های تجاری با چین پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در ششم نوامبر صورت گیرد.

راس افزود به موجب مفاد تجاری جدید علیه چین، ­اگر هر یک از سه کشور توافق آمریکا-مکزیک-کانادا وارد توافقی با یک "کشور غیربازاری" شود دو کشور دیگر می‌توانند در عرض شش ماه از این توافق سه جانبه بیرون بروند و توافق دوجانبه‌ای با هم برقرار کنند.

وی گفت: «این منطقی است. این نوعی قرص سمی است.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مفاد در توافقات تجاری آینده گنجانده خواهد شد یا خیر گفت: «باید دید. این که ما این کار را با مکزیک و کانادا اجرا کردیم قطعا کمک می‌کند صرف نظر از این که با کشور دیگری هم اجرا کنیم یا خیر.»

با این حال، وی افزود: «اکنون که سابقه‌ای در این باره وضع شده است کار برای گنجاندن چنین مفادی در توافقات دیگر راحت‌تر است. مردم خواهند فهمید این یکی از شروط شما برای انعقاد توافق است.»

انتهای پیام/

سخنان وزیر بازرگانی آمریکا درباره روابط تجاری آمریکا با سایر کشورها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار