وزیر خارجه اسبق آمریکا خروج ترامپ از برجام را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و مدعی شد برجام تلاش داشته ایران را به سمت مسیری متفاوت هدایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، خروج دولت ترامپ از برجام را "اشتباهی عظیم" توصیف کرد و مدعی شد برجام تلاش داشته ایران را به سمت مسیری متفاوت هدایت کند.

او ادعا کرد: «فکر می‌کنم خروج از برجام، اشتباهی عظیم بود. دلایل متعددی وجود دارد. اقدام او (ترامپ) در خروج از برجام، در واقع، پیچیده‌ترین و سرسخت‌ترین نیرو‌ها در داخل ایران را تقویت کرده است.»

جان کری گفت: «لازم است مردم این نکته را به خاطر داشته باشند که آیت‌الله خامنه‌ای قاطعانه مخالف مذاکره با ایالات متحده بود. او می‌گفت: شما نمی‌توانید به آمریکا اعتماد کنید.»


بیشتر بخوانید| جان کری: ترامپ با خروج از برجام، نگرانی‌های رهبر ایران را تایید کرد


وزیر خارجه اسبق آمریکا در ادامه در واکنش به انتقاد دولت ترامپ از محدود بودن برجام گفت دولت اوباما تصمیم گرفت مذاکرات با ایران را به مسئله هسته‌ای محدود کند تا بعد از حل آن به سراغ مسائل دیگری مانند برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران برود.

وی در این باره تصریح کرد: از نظر ما بهتر بود که ابتدا اجازه ندهیم ایرانی‌ها به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند و سپس با آنها بر سر مسائل دیگر توافق کنیم.

جان کری همچنین در این نشست با هشدار نسبت به عواقب خروج دولت ترامپ از برجام بار دیگر اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه سران مصر و عربستان در زمان دولت اوباما، آمریکا را به جنگ با ایران تشویق می‌کردند را تکرار کرد.

انتهای پیام/

کری خروج آمریکا از برجام را اشتباهی عظیم توصیف کرد

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
تجربه ثابت کرده هرجا تاکید میکنم هرجا که به حرف ولی امر مسلمین گوش نکردیم فورا نتیجه اش رو دیدیم نباید به امریکا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
از جنگ هراسی نیست. ما امریکا را زیر پا له می کنیم
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
از جنگ هراسی نیست. ما امریکا را زیر پا له می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
ننگ بر جان کری
Bulgaria
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
سران آمریکا همه شون از یک جنایتکارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
یکی داره نقش پلیس بده و دیگری داره نقش پلیس خوبه را بازی میکنه همه این اراجیف از سمت ترامپ و کری یک بازی و تئاتر است. ما باید محو این فیلم سینمایی نشویم و خودمان را در نقش آدم ضعیف و سست عنصر قرار ندهیم. هر دوی اینا یک حرف رو در لغت و جمله متفاوت میزنند. چه برجام رد شود آنها به مقصود خود میرسند چه برجام اجرا شود باز به مقصود خود میرسند. اما سیاست مداران ما باید با هوش باشند تا .............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
واقعا رهبر راست گفت نمیشه به شما اعتماد کرد .حداقل این رو به دنیا ثابت کردید و این از محاسن برجام بود که ذات و ماهیت شما رو نشان داد
آخرین اخبار