آمریکا همسو با انگلیس و هم‌پیمانانش در اتهام‌زنی به روسیه درباره حملات سایبری، ۷ تبعه روس را به جاسوسی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز دور جدیدی از تنش‌ها میان غرب و روسیه و اتهام‌زنی به مسکو درباره حملات سایبری، دادگستری آمریکا ۷ عضو سازمان اطلاعات نظامی روسیه را به جاسوسی و مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با حملات سایبری در سراسر جهان متهم کرد.

 پیش از این مقامات انگلیسی و استرالیایی اعلام کردند واحد اطلاعات ارتش روسیه پشت موجی از جرایم سایبری در سطح جهان قرار دارد. مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس مدعی شد چهار حمله جدید به همراه حملات سایبری قبلی با واحد اطلاعات ارتش روسیه مرتبط هستند.

وزیر دفاع هلند نیز پیش از این مدعی شده بود دستگاه اطلاعاتی این کشور عملیات ماه آوریل روس‌ها را برای حمله سایبری به سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی خنثی کرده است.

در همین حال پس از آن که دبیر کل ناتو نیز از این اتهام‌زنی‌ها حمایت کرد، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا گفت واشنگتن ابزارهای خود را برای دفاع سایبری در اختیار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) قرار می دهد.

وزارت خارجه روسیه و سفیر روسیه در لندن این اظهارات را غیرمسئولانه توصیف کردند که طبق معمول فاقد مدرک بیان شده و در چارچوب کمپین ضد روسی به راه انداخته شده که از سوی دولت انگلیس طرح ریزی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار