معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: میزان آمادگی همکاران بیمه سلامت در استان کرمان و تعامل خوب آنها با موسسات طرف قرارداد، شرط اصلی برای انتخاب کرمان به عنوان پایلوت کشوری بود.

تعامل خوب با موسسات طرف قرارداد دلیل انتخاب کرمان به عنوان پایلوت کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  علی قائمی معاون آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت کشور گفت: میزان آمادگی همکاران بیمه سلامت در استان کرمان و تعامل خوب آنها با موسسات طرف قرارداد، شرط اصلی برای انتخاب کرمان به عنوان پایلوت کشوری بود.

 قائمی با بیان اینکه جوامع ما روز به روز در حال توسعه کمی و کیفی هستند و مردم در همه زمینه‌ها نیازمند خدمات‌ هستند، اظهار داشت: یکی از سرفصل‌های مهم و حیاتی در این حوزه موضوع بهداشت و درمان است که هزینه‌های نسبتا بالایی نیز دارند.

وی بیان داشت: وظیفه اصلی سازمان‌های بیمه‌گر، پذیرش ریسک هزینه‌های درمانی است، سازمان‌های بیمه‌ای براساس نوع قراردادی که دارند، نیازهای خدماتی را تامین می‌کنند و وظیفه دارند به صحت عملکرد و روال درمانی هم نظارت داشته باشند.

قائمی افزود: بیمه‌ها به نوعی پلیس درمان هستند و نقش نظارتی بر روند درمان دارند، اگر بخواهیم هزینه‌ها در جای خود عملیاتی شوند و بیمه به وظیفه نظارتی و تامین مالی خود درست عمل کند، نیاز دارد که بر چرخه درمان اشراف داشته باشند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه اشراف بر چرخه درمان به معنی رسیدگی به انبوهی از مستندات است، تاکید کرد: بیمه سلامت به 40 میلیون نفر بیمه شده خدمت ارائه می‌دهد و سالانه نزدیک به 200 میلیون بار مراجعات در بخش بستری و سرپایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای هر مراجعه به صورت میانگین دو تا سه برگ مستندات درنظر بگیریم، سالی 700 میلیون برگ سند در موضوع درمان در سطح کشور در بیمه سلامت تولید می‌شود که بررسی، بازنگری و صحت سنجی این برگه‌ها هزینه زیادی را خواهد داشت.

قائمی افزود: هدف اصلی سازمان در حذف دفترچه‌های بیمه؛ سرعت عمل، جلوگیری از تخلفات و اشتباهات احتمالی، حذف بروکراسی اداری است و صرفه‌جویی در کاغذ یکی از آثار ثانویه اجرای این طرح محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم‌های هوشمند بزرگترین منفعت را در این امر دارند و دنبال این هستیم که با تعداد نیروهای موجود بتوانیم کارها را به خوبی انجام دهیم.

قائمی گفت: نمی‌توان هر روز سازمان را به دلیل افزایش مراجعات و مستندات گسترش دهیم، لذا باید به سمت سیستم‌های هوشمند و مکانیزه برویم که به نیروی انسانی ما قدرت اشراف، کنترل عملکرد و دقت بالاتری دارند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: موضوع درمان برای مردم حوزه کاملا خصوصی محسوب می‌شود و محرمانگی شرط اصلی کار ماست.

وی ابراز داشت: مطالعات اجرای طرح حذف دفترچه‌ها در بیمه سلامت از دو سال قبل در اداره کل بیمه سلامت استان کرما انجام شد و بیش از اینکه جنبه فنی و تکنیکی را داشته باشد به مسئله و جنبه اجتماعی آن توجه شده است.

قائمی تصریح کرد: با پیش‌بینی و بررسی‌های انجام شده، تا دهه فجر امسال فراگیری این پروژه در استان کرمان به مرز 100 درصد خواهد رسید.

وی اظهارداشت: شروع کاررا با پنج پزشک، دو داروخانه، دو مرکز تصویربرداری و رادیولوژی داریم و قراردادها بسته شده است و برای اجرای طرح در استان‌های دیگر، اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی ها را انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینک سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی نیز سیستم‌های حذف دفترچه بیمه‌ای را اجرا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که دراین مسیر باهم پیشرفت کنیم، چرا که جامعه هدف یکی است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار