معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: اپلیکیشن موبایل خدمات غیرحضوری بیمه سلامت از امروز در اختیار مردم استان کرمان قرار می‌گیرد .

دسترسی به خدمات غیرحضوری بیمه سلامت با اپلیکیشن موبایل در استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ قائمی معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان بیمه سلامت در آیین افتتاح سامانه تجویز الکترونیک نسخ به منظور حذف دفترچه بیمه صبح امروز با حضور طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور، فدایی سرپرست استاندار کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به حجم بالای برگه‌های استفاده شده در دفترچه‌های بیمه اظهار داشت: سالی 22 میلیون دفترچه بیمه سلامت در کشور توزیع می‌کنیم که باید سایر دستگاه‌های بیمه‌ای هم به این آمار اضافه کرد.

وی بیان داشت: بنابراین حذف دفترچه بیمه‌، هم صرفه‌جویی اقتصادی را به همراه دارد و به ازای حذف آن قادر هستیم هزینه‌های یک مرکز درمانی جدید را تحت پوشش ببریم.

قائمی عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت بالغ بر 40 میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش دارد، مجموع مراجعات در حوزه بستری و سرپایی در کشور 200 میلیون بار است و 45 هزار موسسه طرف قرارداد داریم.

وی ادامه داد: با اجرای این سیستم همکاران ما از عملیات خسته کننده و یکنواختی که با نبوه اسناد کاغذی مواجه هستند فارغ شده و قدرت اشراف و نظارت در کل استان‌های کشور افزایش می‌یابد.

قائمی در مورد مکانیزم کار سیستم خدمات غیرحضوری بیمه سلامت گفت: پزشکان به تدریج به این سامانه می‌پیوندند، مردم با ارائه کد ملی شناسایی می‌شوند، ضمن اینکه لیست داروهای مورد تایید کشور در این سیستم بارگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: فهرست داروهای سیستم با سازمان غذا و دارو هماهنگ است، نرخ‌ها به صورت واحد و یکجا دیده می‌شود، سقف‌گذاری خدمات را خواهیم داشت و از همه مهمتر سرعت عمل استی که در این سیستم و نسخه نویسی ایجاد می‌شود.

قائمی ابراز داشت: اپلیکیشن موبایل خدمات غیرحضوری بیمه سلامت هم از امروز در اختیار مردم استان کرمان قرار می‌گیرد که نوبت‌دهی، استعلام وضعیت بیمه‌ای، آدرس موسسات درمانی، اآدرس اداری اداری بیمه، اطلاع‌رسانی و آموزش، نظرسنجی، تعویض دفترچه و ... را دارد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بیمه ، اخبار اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار