معاون اجتماعی وزیربهداشت گفت: تاثیرمردم برحوزه سلامت در اجتماع کارشناسان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، سیستان وبلوچستان وهرمزگان بررسی می‌شود.

گردهمایی مدیران سلامت سه استان جنوبی کشور درکرمان برگزار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، سیدمحمدهادی ایازی درگفتگو با خبرنگار باشگاه با اشاره به سفر یک روزه به کرمان گفت:روسای دانشگاه‌ها ودانشکده‌های علوم پزشکی استان‌های کرمان وسیستان وبلوچستان ومعاونین بهداشت وروسای شبکه‌های بهداشت هرمزگان وکرمان گردهم می‌آیند تا بحث اجتماعی شدن سلامت را بیشتر بررسی کنند.

وی تصریح کرد: این بحث را در ۴ محور دنبال می‌کنیم، اول تاثیر مشارکت مردم در حوزه سلامت که مشارکت در توسعه زیرساخت‌ها، مشارکت در فرهنگ سازی ومشارکت توانمندسازی آموزشی و نیز مشارکت درسلامت خود را شامل می‌شود.

ایازی بیان داشت:همکاری‌های بین بخشی مسئله دوم است که باید ظرفیت دیگر دستگاه‌ها باید استفاده شود، زیرا مااعتقاد داریم تنها ۲۵ درصد دخالت داریم در نظام سلامت و ۷۵ درصد خارج از حوزه مااست که باید استفاده شود.

وی محور سوم برنامه را توجه به سلامت وآسیب‌های اجتماعی مرتبط با این حوزه وبررسی وضعیت استان‌های مختلف در ۶۹ شاخص دراین حوزه ذکر کرد.

معاون اجتماعی وزیربهداشت ارتقا سواد سلامت مردم را محور چهارم کاری امروز ذکر کرد.

همچنین طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشورمان نیز گفت: امروز در کرمان به شکل پایلوت نسخه الکترونیک را در بخش سرپایی راه اندازی می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه بازدید و دیدار خود با اصحاب سلامت و کارکنان بیمه سلامت واساتید دانشگاه اظهارداشت: امید که این کار ارزشمند که از آرزو‌های نظام سلامت بود درکرمان فراگیر شود ومتعاقب آن درکشور عملیاتی شود.

مدیریت منابع، حذف بروکراسی و رضایتمندی بیشتر ومشتری مداری ازجمله اهدافی است که به گفته آقای موهبتی دراین طرح مدنظر بوده است.

موهبتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کلان ما در کشور استقرار سازمان الکترونیک درحوزه سلامت است گفت: ضمن بررسی اسناد حوزه سلامت و الکترونیکی کردن آن نسخه الکترونیک نیز راه اندازی شد.
وی ازفعال شدن نسخه الکترونیک در بخش بستری در اصفهان خبرداد وگفت: مشکلات بخش سرپایی بیشتراست، زیرا با تعداد وتکثر مراکز ارائه دهنده خدمات و مطب‌های پزشکان مواجه هستیم و تغییر رفتار دراین بخش کاررا سخت‌تر می‌کند، اما با شناختی از کرمان وجامعه پزشکی استان داریم انتخاب پایلوت هم با این نگاه صورت گرفته است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران تصریح کرد:امیدواریم تجربه موفقی را درکرمان رقم بزنیم وبه زودی حداقل یک شهرستان در هر استان را تحت پوشش این مسئله قرار دهیم.
ملانوری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز گفت: این سفر برای استان کرمان قطعا پرخیر برکت است زیرادو برنامه بسیارخوب در حوزه سلامت امروز انجام می‌شود.
وی افزود: قطعا حذف دفترچه بیمه کمک بزرگی به رفع بروکراسی ونگرانی برای مراجعه به پزشک و تامین دارو و رسیدگی به درمان می‌کند، و هم در حوزه اقتصاد با توجه به منابع بزرگی که صرف تهیه کاغذ برای دفتربیمه می‌شود صرفه جویی دراین حوزه کمک بزرگی با توجه به شرایط فعلی کشور خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

حذف دفترچه بیمه از امروز درکرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار