محمدجعفری گفت:تعهدات بیمه سلامت به روال سابق ادامه دارد وگرانی دارو بربیمه شده های مافشاری نخواهد داشت.

پرداخت بیمه سلامت به بیمارستان ها بروز شد/گرانی دارو به بیمه شدگان فشارنمی آوردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان باتبریک روزخبرنگار درنشست خبری امروز خود گفت: نقش خبرنگار در تدوین عملکرد واقعی نظام و دستگاه ها بسیار کلیدی و حیاتی است هرچند ممکن است گاهی از کاهی کوه ساخته شود.

وی افزود: رهبرانقلاب نیز تاکید کردند کارهایی که انجام می شود و اطلاع رسانی شود، نشان از اهمیت کار خبر و خبرنگار است.

جعفری تصریح کرد: استان کرمان ۱میلیون و۵۰۰بیمه شده سلامت دارد و از عشایری تا روستایی و شهری ها در قالب صندوق های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت هستند .

وی بیان کرد: سامانه ای برای ارتباط بیشتر با بیمه شده ها نیازبود که سامانه ۱۶۶۶که باتلفن و موبایل امکان تماس هست به شکل شبانه روزی و زنده افرادی پاسخگوی شکایات وانتقادات درحوزه بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: هدف این بود که بیمه شده در هر زمان سوالی داشت یا ابهامی داشت به راحتی بتواند جواب بگیرد.

جعفری با اشاره به اینکه تمام نیازهای بیمه شدگان سلامت در این سامانه دیده شده، گفت: اطلاع از وضعیت بیمه خود، مراجعه از روستا به شهر،تعیین مکان های مراجعه و مشاوره برای تغییر بیمه در صندوق یاحتی سازمانی از جمله این خدمات است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان به آرامش بیمه شده ها از اهداف این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در واقع کار سامانه جدا از رفع سوال، اطمینان بخشی به مسیر درمان بیماران در سراسر کشور است و ما در قالب سامانه از هر سوال یا پیشنهادی استفاده می کنیم.

وی تعداد کارشناسان این بخش در کرمان را۳ نفر دانست و گفت: اپراتورهای متعدد پاسخگوی سوالات بیمه شدگان در کل کشور هستند و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، به سه کارشناس استانی ارجاع داده می شوند.

جعفری تصریح کرد: بیمارستان ها مکلف شدند کلیه نیازهای بیمه ای فرد را تامین کنند و در صورت نبود دارو کارپرداز بیمه از خارج بیمارستان دارو را تامین می کند.

وی افزود: تا فروردین بدهی داروخانه های تحت قرارداد پرداخت شده و در حوزه بیمارستانی نیز پرداخت های ما بروز شده، ۷۰درصد صورتحساب بیمارستان ها رادرصورت ارائه اسناد پرداخت می کنیم این وضعیت پرداخت باعث شده بیمارستان ها هم بتوانندنیازهای خود را به موقع تامین کنند.

جعفری بیان کرد: ازپزشکان خواسته شده بانهایت دقت دارو و آزمایش را برای بیمار تجویز کنند تا در ممکن ترین حالت تامین دارو ودرمان انجام شود.

وی یادآور شد: پرداخت به پزشک خانواده ماهانه انجام می شود و بدهی در این بخش نداریم .

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.