ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از رشد ۳۰ درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی خبرداد.

رشد ۳۰ درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اورنگی ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی گفت: یک میلیون و ۹۰ هزار و ۳۸۷ تن کالا به ارزش ۷۶۰ میلیون و ۲۵۸ هزارو ۴۰۲ دلار در مدت شش ماهه اول سالجاری از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری ۳۰ درصد و از حیث وزن ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده گروه کالا‌های صادره شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن آهن و فولاد، سوخت‌های معدنی روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزاءو قطعات آن‌ها، شیرینی و شکلات، فرآورده‌های غلات آرد نشاسته فکول یا شیر و نان‌های شیرینی، میوه‌های خوراکی پوست مرکبات، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، کاکائو و فرآورده‌های آن بوده است.

ناظر گمرکات استان عنوان کرد: این محصولات به ۸۵ کشور دنیا صادر شده که عمده مقاصد کالا‌های صادراتی از گمرکات استان به ترتیب به کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، پاکستان، ایتالیا، چین وبلغارستان بوده است.

وی بیان داشت: در این مدت همچنین ۱۵۲ هزار و ۲۷ تن کالا به ارزش ۴۲۰ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۷ دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزن ۴۰ درصد و از حیث ارزش دلاری ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. عمده کالا‌های وارده شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آن‌ها، توتون و تنباکو، قطعات منفصله ماشین آلات و خودرو، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب، چدن آهن و فولاد، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، کاغذ و مقوا و اشیای ساخته شده از خمیر کاغذ از کاغذ یا مقوا، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره، فرآورده‌های خوراکی گوناگون و میوه‌های خوراکی پوست مرکبات بوده که از ۵۳ کشور مختلف دنیا و بطور عمده ازکشور‌های ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، ژاپن، ایتالیا، جمهوری کره، ارمنستان، هلند و دانمارک از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین در همین مدت، بیش از ۷۵۵ هزار و ۹۲۷ مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل مسافرین خروجی ۱۰ درصد و مسافرین ورودی ۵ درصد افزایش داشته است.

اورنگی در پایان اعلام نمود: درآمد‌های وصولی گمرکات استان در نیمه اول سالجاری را افزون بر دو هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۳۵۱ ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/ش

صادرات یک میلیون و ۹۰ هزار و ۳۸۷ تن کالا

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.