رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ۴۴ رستوران مکمل به منظور تنوع و توسعه روش‌های ارائه خدمات تغذیه در دانشگاه‌ها راه اندازی شده است.

راه اندازی 44 رستوران مکمل در دانشگاه ها با حمایت صندوق رفاه دانشجویانذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اقدامات این صندوق برای بهبود فضای سالن غذاخوری دانشگاه ها گفت: یکی از اقدامات مهم این صندوق، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از نظر فضای آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری و غیره بوده است که در این راستا فضای فیزیکی، تجهیزات و بهداشت مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این  اساس 15 آشپزخانه در رتبه نخست، 41 آشپزخانه در رتبه دوم و 107 آشپزخانه نیز در رتبه سوم قرار گرفتند که در مجموع وضعیت 163 آشپزخانه دانشگاه‌ها ارزیابی شدد.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  اضافه کرد: بر همین اساس 49 سالن غذاخوری در رتبه اول، تعداد 188 سالن در رتبه دوم  و 86 سالن در رتبه سوم قرار گرفتند.

یزدان مهر بیان کرد: 26 مکان جانبی سالن‌های غذاخوری در رتبه نخست، 40 مرکز در رتبه دوم و 70 مرکز نیز در رتبه سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال فضای 165 آشپزخانه دانشگاه در طرح ارتقا و صنعتی سازی قرار گرفت و در این بین 48 آشپزخانه در رتبه نخست، 86  آشپزخانه در رتبه دوم و 31  آشپزخانه هم در رتبه قرار داشتند.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: بر اساس طرح ارتقا و صنعتی سازی فضا و تجهیزات آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها که تابستان امسال اجرا شد، تجهیزات 21  آشپزخانه در رتبه 1، تعداد 30  آشپزخانه در رتبه 2  و 110 آشپزخانه نیز در رتبه 3 قرار دارند. در مجموع تجهیزات 161 آشپزخانه ارتقا یافتند.

یزدان مهر یادآوری کرد: در حال حاضر 44 رستوران مکمل در دانشگاه‌های راه اندازی شده است که این رستوران‌ها به منظور تنوع و توسعه روش‌های ارائه خدمات تغذیه، کاهش بار اجرایی مسئولان دانشگاهی در تغذیه دانشجویی، کاهش هزینه‌ها و درآمدزایی برای دانشگاه ایجاد شده است.

انتهای پیام/

رستوران مکمل در سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها ایجاد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار